شرط «من‌درآوردی» پیمانکاران برای سرکیسه کردن مالکان مسکن مهر
درحالی مالیات ارزش‌افزوده مسکن مهر بر اساس قانون بر عهده سازنده است که برخی پیمانکاران با ابداع واژه‌ای جدید تحویل واحد را به پرداخت ۲۰ میلیون تومان مشروط می‌کنند.
به گزارش تسنیم، بر اساس تبصره 11 قانون بودجه سال 1402مـیزان مـالیات پـروژه‌های‌ مـسکن‌ مهـر بـابت‌ هـر واحد مسکن‌ مهر برای‌ سال های‌ 1398 تا 1402 در پروژه‌های تفاهم‌نامه سه‌ جانبه‌ با سازندگان، تعاونی‌‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی‌ وزارت راه و شهرسازی‌ سه‌ میلیون  ریال (300 هزار تومان) برای‌ هر واحد تعیین‌ شده و هیچ‌گونه‌ مالیات دیگری‌ به‌ غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت‌ خرید مصالح‌ به‌ این‌ پروژه‌ها تعلق‌ نمی‌‌گیرد.
شهریور ماه امسال تسنیم از تخلف برخی پیمانکاران مسکن مهر شهر پرند خبر داد که در قبال تحویل واحد متقاضیان از آنها 20 میلیون تومان تحت عنوان مالیات را می‌کردند. در آن زمان یکی از مالکان مسکن مهر در این‌باره گفته بود: هفته گذشته با مالک یکی از واحدهای مسکن مهر فاز 6 برای خرید به توافق رسیدیم. با توجه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در گذشته توسط برخی بنگاه‌های املاک، فروشنده و خریدار باید در زمان نقل و انتقال به شرکت عمران پرند مراجعه کرده و استعلام‌های مربوطه را انجام دهند.
وی افزود: پس از این مرحله از واحد مسکونی بازدید کردم که پیمانکار پروژه درخواست 20 میلیون تومان مالیات کرد.وقتی گفتم مالیات مسکن مهر 300 هزار تومان است، نماینده پیمانکار عنوان کرد این 20 میلیون تومان هزینه نگهداری واحدهای مسکن مهر است که ما آنرا در قالب مالیات دریافت می‌کنیم.
چند روز پس از این اطلاع‌رسانی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اعلام اینکه مالیات واحدهای مسکن مهر پرند 20 میلیون نیست، گفت: این مالیات بر عهده سازندگان است نه خریدار.
 آرش صیادی تصریح کرد: مالیات واحدهای مسکن مهر پرند 20 میلیون تومان نیست. از سال 97 بحث مالیات بر ارزش افزوده از سازندگان  مسکن مهر پرند مطرح شد، اما این مالیات پرداخت نشد و سازندگان می خواهند این مالیات را از خریداران دریافت کنند.  حدود 6 ماه از این اتفاق می‌گذرد که برخی پیمانکاران مسکن مهر مجدداً از مالکان برای تحویل واحدها 20 میلیون تومان را مطالبه می‌کنند.
یکی از مالکان مسکن مهر پرند در این‌باره به تسنیم گفت: اخیراً برای تحویل واحد مراحل مربوطه از جمله فروش اقساطی را انجام دادم.وی ادامه داد: زمانی‌که با نامه شرکت عمران پرند برای تحویل واحدم مراجعه کردم، پیمانکار شرط تحویل را پرداخت 20 میلیون تومان اعلام کرد. پیمانکار می‌گوید این مالیات نگهداری واحد است، اما چنین چیزی را در طرح مسکن مهر نداریم و من‌درآوردی است.
وی تصریح کرد: به شرکت عمران هم مراجعه و مسئله را مطرح کردم، مسئولان شرکت نیز گفتند که این کار پیمانکار غیرقانونی است و آنرا پیگیری می‌کنیم.در همین حال مدیرعامل شرکت  عمران پرند نیز به تسنیم، گفت: مالیات ارزش‌افزوده مسکن مهر بر عهده سازنده است و متقاضیان در این رابطه هیچ تعهدی ندارند.صیادی تاکید کرد: اخذ این مبالغ از متقاضیان مسکن مهر وجاهت قانونی ندارد.
https://siasatrooz.ir/vdcfccdyxw6d01a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی