چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کد مطلب : 129005
آمار کودکان شهید غزه بیشتر از 4 سال جنگ در سراسر جهان است

غنچه‌هایی که مظلومانه پر‌پر می‌شوند

غنچه‌هایی که مظلومانه پر‌پر می‌شوند
در حالی مدعیان حقوق بشر همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی می‌پردازند که کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که جنگ غزه، جنگی علیه کودکان است. این یک جنگ علیه دوران کودکی و آینده آنها است.
لازارینی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با محکوم‌کردن «جنگ علیه کودکان» نوشت: تعداد کودکانی که گفته می‌شود در تنها چهار ماه در غزه کشته شده‌اند، بیشتر از تعداد کودکانی است که در چهار سال گذشته در تمام درگیری‌ها در سراسر جهان کشته شده‌اند.وی به ارقام سازمان ملل اشاره می‌کند که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۱۲۱۹۳ کودک در درگیری‌ها در سراسر جهان کشته شده‌اند.کمیسر کل آنروا این ارقام را با گزارش‌های وزارت بهداشت در نوار غزه مقایسه کرد که نشان می‌دهد بیش از ۱۲۳۰۰ کودک بین اکتبر تا پایان فوریه در خاک فلسطین جان خود را از دست‌ داده‌اند.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار شهید و بیش از ۷۲ هزار مجروح بر جای گذاشته است.طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۷۲ درصد از قربانیان این حملات را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به کمک‌های آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی و بدون نام‌بردن مستقیم از نام این رژیم اعلام کرد که هم‌اکنون از قحطی غزه به عنوان سلاح استفاده می‌شود. جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که هم‌اکنون قحطی در نوار غزه به عنوان سلاح جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.بورل در ادامه گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تنها نقطه اوج یک درگیری خطرناک و غیرعادی است که نزدیک به یک قرن بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در جریان است. این جنگ صد ساله است.وی همچنین گفت: قحطی در غزه به عنوان سلاح جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این یک بحران انسانی است و یک فاجعه طبیعی نیست. سیل یا زلزله نیست، ساخته دست بشر است.
مردم غزه امسال درحالی به استقبال ماه رمضان رفتند که درواقع ماه‌هاست روزه‌اند و درحالی ایمان خود را با تمام وجود حفظ کرده‌اند که مجبورند روزه بدون سحری بگیرند و امیدی هم به افطار ندارند.مردم غزه که در نتیجه این جنگ وحشیانه از خانه‌های خود آواره شده‌اند و تا امروز توانسته‌اند از جنایات شنیع دشمن جان سالم به در ببرند و زنده بمانند، در میان ازدحام شدید جمعیت در چادرها زندگی می‌کنند و از دسترسی به ابتدایی‌ترین نیازها هم محرومند.
خبر دیگر آنکه منابع رسانه‌ای از شکایت صد‌ها وکیل شیلیایی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی خبر دادند. بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی از کابینه رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کرده‌اند. در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، پنتاگون از اعزام چند کشتی جنگی دیگر به سواحل مدیترانه برای ساخت اسکله در نزدیکی نوار غزه خبر داد. ارتش آمریکا از حمله موشکی به یکی از ناوشکن‌هایش در دریای سرخ خبر داد.خبر دیگر آنکه هیئت وزیران سعودی در جریان نشست خود بر لزوم توقف جنگ غزه و پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین تاکید کرد.رژیم صهیونیستی یک مرکز توزیع کمک های آنروا را در رفح در جنوب باریکه غزه هدف قرار داد که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شدند.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد: پیکر ۶ شهید و همچنین ۹ مجروح را در دیرالبلح از زیر آوار خارج کردیم.از سوی دیگر بر اثر بمباران شهر رفح در جنوب غزه نیز شماری شهید و زخمی شدند. خبر دیگر آنکه اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک از دانشگاه کلمبیا به دلیل تصمیم پاییز گذشته مبنی بر تعلیق دو گروه دانشجویی که به رفتار اسرائیل در جنگ غزه اعتراض داشتند، شکایت کرده است. وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به طرح واشنگتن درباره ایجاد کریدور دریایی برای انتقال کمک‌های امدادی به مردم غزه تصریح کرد: این طرح نمی‌تواند جایگزین انتقال زمینی شود و اسرائیل باید مسیرهای زمینی بیشتری را برای مدت طولانی‌تر و با نیاز به غربالگری کمتر باز کند.وزیر امور خارجه استرالیا از رژیم صهیونیستی خواست یا رفتار و مسیر خود در غزه را تغییر دهد یا آماده از دست دادن حمایت‌های بین‌المللی باشد.
https://siasatrooz.ir/vdce7o8znjh8w7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی