شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : 129029

اعتراف سازمان‌ملل به جنایتی که صهیونیست‌ها رقم زدند

اعتراف سازمان‌ملل به جنایتی که صهیونیست‌ها رقم زدند
دیگر نوزادی با اندازه طبیعی در غزه وجود ندارد یک مقام سازمان ملل تاکید کرد که «پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند». وی خاطرنشان کرد که 180 زن هر روز در نوار ویران شده غزه در حالی که از گرسنگی و کم‌آبی رنج می‌برند، زایمان می‌کنند.
دومینیک آلن، مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در قدس گفت: «شخصاً غزه را در این هفته به‌خاطر میلیون‌ها زن و دختر، برای ۶۵۰ هزار دختر در سن باروری به‌ویژه برای ۱۸۰ زنی که هر روز زایمان می‌کنند، وحشت‌زده ترک کردم.»به نقل از لوریان لو ژور، او توانست از بیمارستان‌هایی که هنوز خدمات زایمان در شمال نوار غزه را ارائه می‌دهند، بازدید کند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۳۱ هزار نفر از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.
دومینیک آلن عنوان می‌کند: «پزشکان می‌گویند که دیگر نوزادان با اندازه طبیعی نمی‌بینند. از سوی دیگر، به طرز غم‌انگیزی، آنها شاهد تولد نوزادان مرده و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان هستند. این مادران باید فرزندان خود را در آغوش خود بگیرند، نه در کاور جسد.»وی همچنین بر کمبود مواد بیهوشی برای سزارین سخن گفت و امتناع مقامات صهیونیستی از ارسال محموله‌های خاص کمک‌های صندوق جمعیت ملل متحد را محکوم کرد.او گفت: «اگر بتوانم تصویری از آنچه در غزه دیدم و احساس کردم، شنیدم ترسیم کنم، این یک کابوس بزرگ‌تر از یک بحران انسانی است، این بحران «انسانیت» است. بدتر از آن چیزی که بتوانم توصیف کنم، آنچه عکس‌ها نشان می‌دهند، بیشتر از آن چیزی است که تصورش را بکنید.»
همچنین آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد از هر سه کودک فلسطینی زیر دو سال، یک کودک در نوار غزه دچار سوء تغذیه است. این سازمان با ابراز نگرانی از اوضاع فاجعه بار انسانی در نوار غزه تاکید کرد که که سوء تغذیه به طرزی بی سابقه و به سرعت در کودکان غزه شیوع پیدا کرده و قحطی در منطقه سایه افکنده است.صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز بتازگی در بیانیه‌ای تاکید کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار آواره در نوار غزه وجود دارند که با خطر قحطی و ادامه اقدامات متجاوزانه و محدودیت منابع مورد نیاز برای ادامه حیات مواجه هستند و هزاران کودک به دلیل فقدان انواع شیر خشک در شمال نوار غزه در معرض خطرات جدی قرار دارند.
ارتش صهیونیستی دیروز نیز با حملات وحشیانه به اردوگاه النصیرات دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زد که بر اثر این حملات بیش از 36 نفر شهید شده‌اند وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون دست‌کم ۳۱ هزار و 553 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.سخنگوی اورژانس اداره دفاع شهری غزه اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های ما هشت هزار جسد هنوز در زیر آوار‌ها و ویرانی‌ها در نوار غزه هستند.یک موسسه بین‌المللی اعلام کرد بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آب، خاک و هوای این نوار به شدت آلوده شده است.پنج ماه پس از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران نه تنها باعث شهید شدن غیرنظامیان و تخریب خانه‌ها، بلکه باعث بروز بلایا و اثرات زیست‌محیطی در این منطقه شده‌اند که می‌توان آن را همیشگی توصیف کرد. کارشناسان متخصص معتقدند این تهاجم اثرات فاجعه باری بر خاک، آب‌های زیرزمینی و حتی هوا داشته است.
یک سازمان حقوق بشری با رد ادعاهای رژیم اشغالگر درباره جنایت کشتار مردم گرسنه غزه در میدان الکویت اعلام کرد که شواهد حاکی از نقش مستقیم ارتش اسرائیل در این قتل عام بوده و تل‌آویو نمی‌تواند از مسئولیت جنایاتی که علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد فرار کند.بعد از گذشت زمان کمی از جنایت شنیع اشغالگران در کشتار مردم گرسنه‌ای که در خیابان الرشید غزه منتظر دریافت کمک‌های غذایی و مشخصا آرد بودند، ارتش صهیونیستی پنجشنبه شب و جمعه قتل عام جدیدی در میدان الکویت در اطراف شهر غزه انجام داد که طی آن بیش از 80 نفر از کسانی که منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند شهید و بیش از 200 نفر زخمی شدند
وزیر خارجه ژاپن که کشور حامی نظامی صهیونیست‌هاست مدعی شد که این کشور قصد دارد تا به طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق قبرس ملحق شود. منابع خبری از انجام عملیات شهادت طلبانه علیه شهرک نشینان صهیونیست در محله یهودیان در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند. یک اسیر فلسطینی پس از اینکه بصورت بیهوش و وضعیت وخیم از سلول خود در زندان «ایشیل» رژیم صهیونیستی به بیمارستان منتقل شد، به شهادت رسید.شهر سئول، پایتخت کره جنوبی شاهد برگزاری تظاهراتی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی بود.
در این میان انصارالله در نشست مشترک با گروه‌های فلسطینی بر ادامه حملات حمایتی از ملت فلسطین و غزه در دریای سرخ تاکید کرد.منابع آگاه از نشست مشترک رهبران حماس، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین با جنبش انصارالله خبر دادند. منابع آگاه به المیادین گفتند هدف از نشست مشترک مقامات حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین با رهبران جنبش انصارالله یمن، هماهنگی برای مرحله آتی بوده است.انصارالله در این نشست مشترک با گروه‌های فلسطینی بر ادامه حملات حمایتی از ملت فلسطین و غزه در دریای سرخ تاکید کرد.گروه‌های مقاومت در این دیدار از نقش محوری و مهم انصارالله به شدت و گرمی تقدیر و بر تحکیم و تعمیق روابط با این جنبش تاکید کردند. حزب الله لبنان نیز در ادامه حمایت از ایستادگی ملت فلسطین، پایگاه رژیم صهیونیستی البغدادی را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
https://siasatrooz.ir/vdcauon6o49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی