جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد مطلب : 122417
به بهانه مقابله با روسیه اجرا می‌شود

طرح آمریکا و لهستان برای تجزیه اوکراین

همزمان با تشدید جنگ افروزی غرب در اوکراین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، آمریکا و لهستان در حال طرح‌ریزی برای تصرف و جدا کردن قسمت‌هایی از غرب اوکراین هستند.
«سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، آمریکا و لهستان به‌دنبال تصرف بخشی از اوکراین هستند.ناریشکین گفت: «بر اساس اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و ورشو در حال کار کردن بر روی برنامه‌هایی جهت کنترل نظامی و سیاسی سنگینی را بر "قلمروهای تاریخی" اوکراین هستند».این مقام روس گفت، بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، مرحله اول این «اتحاد دوباره» شامل ورود نیروهای لهستانی به غرب اوکراین با شعار «دفاع در برابر تهاجم روسیه» خواهد بود. در حال حاضر دولت «جو بایدن» در حال بحث بر روی جزئیات مأموریت آینده است.
ناریشکین همچنین گفت: «بر اساس توافقات اولیه، این عملیات بدون فرمان ناتو انجام خواهد شد اما "ائتلاف کشورهای ذی‌نفع" آن را پیش خواهند برد. ورشو هنوز نتوانسته مشارکت‌کنندگان بالقوه برای این ائتلاف را گرد هم آورد».به گفته او، برنامه‌ریزی آن‌ها شامل استقرار به اصطلاح نیروهای حافظ صلح در مناطقی از اوکراین است که احتمال ورود نیروهای نظامی روسیه به آن‌ها وجود دارد و تدریجاً نیروهای رزمی ارتش لهستان، این نواحی را از دست گارد ملی اوکراین خارج کنند.بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، این طرح مشابه نقشه‌ای است که لهستان در جنگ جهانی اول نیز بخش‌هایی از اوکراین را تصاحب کرد تا به اصطلاح جمعیت آن را از «تهدیدات بلشویک‌ها» محافظت کند.
«بوریس جانسون» هفته گذشته پس از ورود به هند گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم».مشاور وزیر دفاع لهستان و یکی از فرماندهان یگان‌های چند ملیتی در اشغال عراق در مصاحبه‌ای گفت، جانسون با اشاره به تعلیم نیروهای اوکراینی در خارج از مرزهای اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شده است.«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کنگره این مجوز را دریافت کند که دارایی افرادی که با دولت روسیه مرتبط هستند توقیف کرده و آن‌ها را برای اوکراینی‌ها بفرستد.به دنبال اعلام ناتوانی شرکت آمریکایی درساخت موشک‌ برای اوکراین، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کارخانه ساخت موشک‌های «جاولین» بازدید می‌کند.
در این میان وزیر امور خارجه روسیه گفته که آمریکا می‌خواهد برای همیشه دنیا را تک‌قطبی نگاه دارد و این در حالی است که دنیا در حال حرکت در مسیر مخالف است.روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. در مقابل دبیرکل ناتو گفت، به احتمال زیاد جنگ در اوکراین به درازا خواهد کشید و این اتحاد نظامی باید برای سال‌ها جنگ آماده باشد.دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در سخنانی در کی‌یف، پایتخت اوکراین از اینکه شورای امنیت نتوانسته از وقوع جنگ در اوکراین پیشگیری کند انتقاد کرد.وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم قطع واردات نفت و گاز از روسیه، گفت باید منابع مالی مسکو برای جنگ علیه اوکراین را بخشکانند. سخنگوی کرملین تصریح کرد که عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.
همچنین وزارت خارجه روسیه با هشدار به آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه منافع ملی این کشور، گفت غرب مانع حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه در اوکراین است.ارتش انگلیس حدود ۸ هزار نظامی برای شرکت در رزمایش‌های گسترده به شرق اروپا اعزام می‌کند و همچنین در اقدام مشترک با ناتو و نیروهای اعزامی مشترک ده‌ها تانک را مستقر خواهد کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcezw8zfjh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی