شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : 129318

کفپوش و پوشش اپوکسی: یک انتخاب ساده، شیک و مقاوم

کفپوش و پوشش اپوکسی: یک انتخاب ساده، شیک و مقاوم

انتخاب کفپوش و پوشش برای محیط‌هایی که با آن‌ها سر و کار داریم بستگی به مؤلفه‌های متعددی دارد؛ محیط‌هایی از قبیل محل کار، باشگاه، دانشگاه، کارگاه و خانه و الخ. این مؤلفه‌ها می‌تواند از درک ما از زیبایی باشد تا دوام و مسائل بهداشتی و غیره. به هر حال، پوشش محیطی که در آن رفت و آمد می‌کنیم تأثیر به‌سزایی در روحیه و کارایی ما در زندگی، کار و تحصیل و دیگر مسائل دارد. در این مطلب، فیروزه ، قصد دارد تا به معرفی کفپوش و پوشش اپوکسی، ویژگی‌ها، موارد مصرف و مزایای استفاده از این کفپوش و پوشش بپردازد.

پوشش اپوکسی چیست؟

این پوشش از ترکیب شیمیایی اپوکساید رزین و سخت‌کننده‌ها (هاردنر) شکل می‌گیرد. سخت‌کننده‌ها دو نوع هستند: پلی آمید و پلی آمین. سخت‌کننده‌های آمیدی در رنگ‌های صنعتی استفاده می‌شوند و سخت‌کننده‌های آمینی در چسب، کفپوش‌ها، صنعت‌های قالب‌سازی و تزئینی. بنابراین، سخت‌کننده‌های آمینی برای کاربری‌های استفاده می‌شود که ضخامت بالایی دارند و سخت‌کننده‌های آمیدی را نمی‌توان در کاربری‌های ضخیم استفاده کرد.

پوشش‌های اپوکسی به دلیل ضخامتی که دارند در صنایعی مانند کفپوش‌ها و کاموزیت‌ها استفاده می‌شوند. کفپوش اپوکسی از استحکام و یکپارچگی بالا برخوردارند. این نوع کفپوش با چسبندگی بالایی که دارند به راحتی روی سطوح مختلف مانند سطوح بتنی، سیمانی، موزاییک و فلزی قابلیت اجرا دارند. برای اطلاع از قیمت اپوکسی کافی است به فیروزه مراجعه کنید. 

 

ویژگی‌ها و مزایای کفپوش و پوشش اپوکسی

با توجه به ویژگی‌هایی که کفپوش اپوکسی دارد، از مزایایی برخوردار است که در برخی موارد استفاده از آن را معقوب می‌کند. به علت مقاومت بالا مقابل مواد شیمیایی و روغن‌ها، مقاومت مکانیکی، مقاومت ضربه، قابلیت بازتاب نور، بهداشت آسان، سمی نبودن و تحمل ترافیک و اجسام سنگین و مداوم، این کفپوش گزینه‌ای مناسب برای فضاهای صنعتی، بیمارستان‌ها و اماکن ورزشی به شمار می‌رود. پوشش اپوکسی را می‌توان در مصارف داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده کرد. سطح یکپارچه و سخت این نوع پوشش دلیل خوبی است که مایعاتی مانند آب و روغن به آن نفوذ نکند و جذب نشود. کفپوش و پوشش اپوکسی از حجم کمی برخوردار است و وزن سبکی دارد. در نتیجه گرد و غبار روی سطح آن انباشته نمی‌شود.

از دیگر مزایای کفپوش و پوشش اپوکسی می‌توان اشاره کرد به:
  • اجرای سریع
    نگهداری و شست و شوی راحت
    دوام بسیار بالا
    مقاوم در برابر نفوذ مایعات، رطوبت و نم‌گرفتگی و مواد رنگی
    سطح بدون درز و یکپارچه در تمامی فضاها
https://siasatrooz.ir/vdcb89b8wrhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی