شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد مطلب : 129324
خیزش دانشجویی در آمریکا علیه اسرائیل

بیرون آمدن مردم آمریکا از پیله دروغ

بیرون آمدن مردم آمریکا از پیله دروغ
مردم آ‌مریکا به ویژه دانشجویان این کشور علیه سیاست‌های دولتمردان خود یک خیزش دانشجویی را آغاز کرده‌اند که بیش از 10 روز است ادامه دارد. این خیزش در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و علیه جنایاتی است که رژیم جعلی اسرائیل با حمایت دولت آمریکا در جریان است.
سرکوب‌ دانشجویان به دست پلیس و نیروهای امنیتی به شدت ادامه دارد و با انتشار اخبار و گزارش‌های این وقایع به شدت سانسور می‌شود و آنچه منتشر می‌شود از سوی رسانه‌های فضای مجازی و مردمی است که البته آن نیز با برخوردهای تند پلیس همراه است.
اما آنچه که در این ماجرا واقعیت دارد این است که مردم آمریکا به ویژه دانشجویان این کشور نسبت به سیاست‌های غلط سردمداران خود آگاه شده‌اند و نوع برخوردی هم که با آنها می‌شود نشان از ترسی است که در دولتمردان و نظام سیاسی ایالات متحده حاکم گشته است.
مردم ایالات متحده سال‌های طولانی تحت تأثیر رسانه‌های داخلی خود اطلاعات و اخبار دروغ از سوی حاکمان دریافت می‌کردند، رسانه‌هایی که اکثر آنها تحت مدیریت و نظارت صهیونیست‌ها است و اجازه نمی‌دهد کوچکترین خبری علیه اسرائیل منتشر شود اما فضای مجازی توانست این پیله باز کند.
در همین زمینه با توجه به این که گزارش‌های دقیقی در رسانه‌های آمریکای درباره اعتراضات جنبش دانشجویی آمریکا منتشر نمی‌شود،‌ کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی به تحلیل این وقایع پرداخته‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره خیزش بزرگ ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و این‌ها در واقع آقازاده‌ محسوب می‌شوند.
«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل کُشی در غزه اظهار داشت: این اعتراض‌ها به دو دلیل انجام می‌شود؛ یکی بحث نسل‌کُشی در غزه است و دیگری مربوط به نسبت میان این دانشگاه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تأمین تسلیحات نظامی است.
وی با بیان اینکه حرکت اعتراضی دانشجویان از دانشگاه کلمبیا و هاروارد که جزو دانشگاه‌های برتر آمریکا است آغاز شد، ادامه داد: این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ لذا این وابستگی و درهم‌تنیدگی میان این دانشگاه‌ها و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد اعتراض است.
ایزدی با اشاره به اهمیت پرداختن به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت: در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد آمریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مساله اهمیت به‌سزایی دارد.
وی با بیان به اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا نماینده اکثریت جوانان آمریکایی هستند، افزود: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و در واقع این دانشجوها، آقازاده‌های آمریکا هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اعتراض دانشجویان آمریکایی را مصداق داستان حضرت موسی (ع) و کاخ فرعون دانست و تاکید کرد: پیام اعتراض‌ها در منزل نخبگان مدیریتی آمریکا توسط جوانان این کشور شنیده می‌شود؛ بنابراین این مهم حائز اهمیت است.

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی درباره خیزش بزرگ ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده است.
«علی انتظاری» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای، بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است. وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.
استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.
انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است. وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.
جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از جامعه دانشگاهی آزادیخواه و معترض آمریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در محکومیت  موج سرکوب، بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس و دولت این کشور، پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با برگزاری راهپیمایی از محل مسجد دانشگاه تهران تا سردر این دانشگاه برای ساعاتی مقابل سردر دانشگاه تهران تجمع کردند.
حاضران در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه هیئت رئیسه و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه و دانشجویان همراه بود با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه و دانشگاهیان و پرچم ایران و فلسطین و با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند. رئیس دانشگاه تهران نیز در این تجمع برخورد دوگانه دولت‌های غربی در مقوله آزادی بیان را مورد ارزیابی قرار داد. حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران در این تجمع و حمایت از جامعه دانشگاهی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر نکات این مراسم بود. موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.
https://siasatrooz.ir/vdcir3az5t1arp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی