شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : 127829
سازمان غذا و دارو:

کمبود شیرخشک رو به پایان است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: توزیع ماهانه شیر خشک در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع شیر خشک دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.
کمبود شیرخشک رو به پایان است
سیدحیدر محمدی امروز شنبه در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت این شهر برگزار شد افزود: طی آبان ماه امسال هشت میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین پنج میلیون تا پنج میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است.
رییس سازمان غذا و دارو گفت:خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم شاهد باشیم.
محمدی افزود: گروه‌های نظارتی در سراسر کشور بازدید از تمامی شرکت‌های پخش را در دستور کار قرار داده‌اند و با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به‌منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین آن برای نوزادان، سازمان غذا و دارو گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور ایجاد کرد بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است و متناسب با آن تدابیر لازم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت اندیشیده می شود مثلا حوزه سلامت وابسته به نرخ ارز بوده و یکی از مواردی که رابطه تنگاتنگ با مسائل ارزی دارد بحث تأمین دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی و شیرخشک بوده است.
وی ادامه داد:در حوزه دارو به ثبات نسبی رسیده ایم و در زمینه اقلام و مواد آرایشی و بهداشتی هم مشکلی نداریم و در تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ غذا و دارو نظارت جدی داریم.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای تأمین دارو، اقلام دارویی و شیرخشک از ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می‌شود و با وجود آن که در بودجه سالیانه، اتباع و زائران و گردشگران غیرایرانی دیده نشده اند اما در برنامه‌ریزی مان این گروه‌ها را هم لحاظ کرده ایم و البته مشکلاتی هم با ارزهای غیررسمی ۵۰ هزار تومانی و بیشتر داریم، اما تلاشمان این بوده است که با همکاری بانک مرکزی خریدهایمان بر مبنای سه ارز رسمی باشد.
سرپرست معاونت توسعه، مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو هم در این اجلاس گفت: این معاونت، پشتیبان و حامی تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها از جمله کلان منطقه ۹ کشور و شهر مشهد بوده و تمامی قطب‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را هم از لحاظ مالی و هم در حوزه نیروی انسانی مورد پشتیبانی قرار می‌دهد.
 
 
 
 
https://siasatrooz.ir/vdcgxu9qyak9x74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی