يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : 129188

نقش شیبا در امنیت و شفافیت بازارهای مالی جهانی

دنیای ارزهای دیجیتال با پروژه‌های نوآورانه و پلتفرم‌های جدید در حال ظهور، همواره در حال تحول است. یکی از این ابتکارات هیجان‌انگیز کریپتو، بلاکچین شیباریوم (Shibarium) است که با هدف بهبود اکوسیستم شیبا اینو و برای افزایش سرعت تراکنش‌های اکوسیستم شیبا اینو (Shiba Inu) ساخته شده است.
نقش شیبا در امنیت و شفافیت بازارهای مالی جهانی

شیباریوم یک پلتفرم شفاف است و به کاربران اجازه می‌دهد تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌ها را ردیابی کنند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی شیباریوم بپردازیم و نقش این پلتفرم در قیمت شیبا و خرید آن را بررسی کنیم.

شیباریوم چیست؟

شیباریوم یک شبکه بلاک‌چینی لایه ۲ است که بر روی بستر اتریوم ساخته شده و برای کمک به شیبا اینو توسعه‌یافته است. با کمک این راهکار، میم‌کوین شیبا اینو به یک اکوسیستم کامل تبدیل شد. ریوشی (Ryoshi) خالق شیبا اینو، در ماه می ۲۰۲۱ طی یک پست، پیشنهاد پروژه شیباریوم را مطرح کرد. این پروژه شیبا اینو را به یک اکوسیستم بزرگ تبدیل کرده و قابلیت‌های جدید مانند صرافی غیرمتمرکز، متاورس و بازی‌های بلاک‌چینی را به آن اضافه خواهد کرد.
در حال حاضر شبکه شیباریوم در نسخه بتا قرار دارد و توسعه‌دهندگان آن در حال بهبود قابلیت‌ها و عملکرد شبکه هستند. انتظار می‌رود این شبکه در آینده‌ای نزدیک به‌صورت کامل راه‌اندازی شود.

نحوه کار شیباریوم چگونه است؟

شیبا ریوم بدون آنکه لطمه‌ای به امنیت شبکه وارد کند، بخش زیادی از بار شبکه را از دوش بلاکچین اتریوم برمی‌دارد و توان عملیاتی شبکه را افزایش می‌دهد. شیباریوم دارای یک مکانیسم توکن سوزی است که از تورم توکن‌ها جلوگیری می‌کند.
شیباریوم در کنار کمک به حفظ لایه امنیتی اتریوم، تراکنش‌ها را مدیریت می‌کند. ازآنجایی‌که قرار است درصد زیادی از فعالیت‌های شبکه توسط شیباریوم مدیریت شود، مقدار زیادی از حجم تراکنش‌های اتریوم که باعث شلوغی آن می‌شوند، کاسته می‌شود. این کار باعث می‌شود تراکنش‌ها با سرعت و امنیت بالاتری انجام شوند.

ویژگی‌های شبکه شیباریوم

بلاکچین شیباریوم نقاط قوت بسیاری به همراه خواهد داشت. در ادامه به مورد آنها اشاره می‌کنیم:
  • شیباریوم مقرون‌به‌صرفه است و هزینه‌های گس این شبکه به‌شدت پایین هستند. در نتیجه کاربران گزینه‌های بیشتری برای کاهش آن در دسترس دارند.
    شیباریوم به‌عنوان یک سیستم غیرمتمرکز، گزینه‌ای فوق‌العاده امن برای به‌اشتراک‌گذاری داده‌های حساس و بدون آسیب‌پذیری در برابر دست‌کاری هستند.
    کاربران با شفافیت کامل می‌توانند تمامی تراکنش‌ها را ببینند و آنها را پیگیری کنند.
    تراکنش‌ها با کمک شیباریوم با سرعت بالاتری پردازش می‌شوند.
    شیباریوم با قراردادهای هوشمند، کیف پول‌ها و ابزارهای اتریوم سازگار است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها خود را به این شبکه منتقل کنند.

شیباریوم چه مزیت‌هایی برای شیبا اینو دارد؟

تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو هنوز جزئیات زیادی منتشر نکرده‌اند. اما بر اساس اطلاعات موجود، قابلیت‌های این پروژه را بررسی می‌کنیم.

هزینه گس کمتر

زمانی که شیبا اینو مجموعه توکن‌های بی‌همتا خود را منتشر کرد، کاربران کارمزدی حدود ۸۰۰ دلار پرداخت کردند. حتی اگر یک NFT رایگان بود، باید ۸۰۰ دلار بابت کارمزد تراکنش پرداخت می‌کردند. این مشکل برای مجموعه شیبا اینو خیلی بزرگ بود و توانستند تا حدودی این هزینه را کاهش دهند.

توان عملیاتی بالا

‌ یکی از عواملی که موجب افزایش کارمزد شبکه اتریوم می‌شود، محدود بودن تعداد تراکنش‌هایی است که اتریوم می‌تواند در یک ثانیه پردازش کند. در حال حاضر اتریوم فقط ۱۵ تراکنش را در ثانیه (TPS) تأیید می‌کند. درحالی‌که تراکنش‌ها در راه کارهای لایه ۲ به هزاران TPS می‌رسد.

تبدیل SHIB به یک توکن کاربردی

معرفی اکوسیستم توکن سوزی شیبا اینو، یکی دیگر از مزایا شیباریوم است. عرضه نامحدود توکن‌های شیبا مانع بزرگی برای تبدیل‌شدن این ارز به یک دارایی کاربردی است.

کمک به توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز

برنامه‌های غیرمتمرکز یکی از عناصر اصلی دیفای محسوب می‌شوند و شیبا اینو می‌خواهد سرعت توسعه و پیاده‌سازی آن‌ها را افزایش دهد.

امنیت بهبودیافته

شیباریوم قصد دارد از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم استفاده کند. زیرا تیم توسعه‌دهنده این پروژه پیاده‌سازی سیستم امنیتی قوی را در اولویت قرار داده‌اند. آنها قصد دارند بستری امن برای کاربران فراهم کنند که در آن بتوانند بدون تهدید حریم خصوصی، تراکنش‌های خود را انجام دهند.

معرفی توکن‌های شبکه شیباریوم


شیباریوم قرار است توکن‌های مختلفی را عرضه کند که هر کدام نقش خاصی را در این اکوسیستم دارند. این شبکه رویکردی کاملاً متفاوت با شیبا اینو دارد. توکن‌های این شبکه همگی بر اساس نژادهای سگ نام‌گذاری شده‌اند.
  • SHIB: یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است که شبکه اینو را تقویت می‌کند. قیمت این توکن همیشه در نوسان است و هرگز از ۱ دلار فراتر نرفته است.
    BONE: توکن حاکمیتی ShibaSwap یک توکن کاربردی در شبیاریوم است. این ارز به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌شود و عرضه آن به ۲۳۰ میلیون واحد محدود شده است.
    LEASH: این توکن توسط هولدرها برای کسب سود، استیکینگ یا سپرده‌گذاری می‌شود. پاداش استیک کردن این ارز، توکن xLEASH است که پس از آزادسازی توکن‌های استیک شده دریافت می‌شود.
    TREAT: رمزارزی که در ازای پیشرفت، به‌عنوان پاداشی به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌شود. این توکن مشوقی برای استخرهای نقدینگی ShibaSwap محسوب می‌شود.
    SHI: اکوسیستم شیباریوم دارای استیبل‌کوین SHI خواهد بود. این توکن از نوسانات بازار جلوگیری می‌کند و پرداخت‌ها را متعادل می‌کند.

تاثیر شیباریوم بر قیمت شیبا اینو


رونمایی بزرگ شیباریوم، در ابتدا توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد و عملکرد آن موجب تغییراتی در بازار شیبا شد. با اینکه سرمایه‌گذاران انتظار داشتند قیمت شیبا اینو تحت‌تأثیر این رونمایی قرار بگیرد، اما طبق برنامه پیش نرفت.
شبکه اصلی شیباریوم پس از راه‌اندازی با مشکلات فنی مواجه شد. این مشکل به‌قدری بزرگ بود که پلتفرم نظارت بر بلاکچین، تصویر نگران‌کننده‌ای از آن را ترسیم کرد. بیش از ۱.۷ میلیون دلار اتریوم روی پل زنجیره‌ای شیباریوم گیر کردند و به نظر می‌رسید سیستم فلج شده است. در همین موقع مشکلات شیباریوم موجب افت قیمت شدید توکن شیبا شد. تأثیر منفی شیباریوم روی قیمت شیبا پس از گذشت چند روز هنوز پابرجاست.

جمع بندی

پلتفرم شیباریوم، علی‌رغم مشکلاتی که زمان راه‌اندازی تجربه کرد، یک راه‌حل مقیاس‌پذیر بسیار کاربردی برای اکوسیستم شیبا اینو محسوب می‌شود. این بلاکچین نشان‌دهنده تغییر دگرگون‌کننده‌ای در شیبا اینو است که در آینده احتمال موفقیت آن را افزایش می‌دهد.
بااین‌حال نمی‌توان اثرات منفی این بلاکچین روی قیمت شیبا اینو را نادیده گرفت. هم اکنون آینده شیبا اینو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و نتیجه را مشاهده کنیم.
 
https://siasatrooz.ir/vdcg7y9q7ak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی