شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
کد مطلب : 69242
غضنفری خبرداد

یک میلیارد تومان اعتبار برای تبلیغ فرش دستباف ایرانی

یک میلیارد تومان اعتبار برای تبلیغ فرش دستباف ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تبلیغ فرش دستباف ایرانی خبرداد و گفت: با تبلیغات می‌توان بازار ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف را حفظ کرد.
مهدی غضنفری در جمع گروهی از مدیران حوزه فرش دستباف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر در حوزه تبلیغ فرش دستباف تلاش‌های جدی صورت گیرد، به طور قطع بازار ۵۰۰ میلیون دلاری خود را حفظ خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هرچند که تاکنون هیچ کشوری نتوانسته سهم نیم میلیارد دلاری فرش دستباف ایران را تصاحب کند، اما برای ماندگاری درعرصه رقابت جهانی و به دست آوردن بازارهای جدید باید به تبلیغات فرش دستباف در خارج از کشور اقدام کرد. وی تصریح کرد: فرش دستباف به دلیل قدمت هنری ، ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی جزو کالاهای صادراتی اولویت‌دار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرش دستباف علاوه بر جنبه‌های هنری و خلاقانه، از نظر اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، افزود: بافت سالانه پنج میلیون مترمربع فرش در کشور و صادرات دو سوم تولیدات به معنای آن است که فرش ایرانی در جهان همچنان حرف اول را می زند و باید برای ماندگاری این بازار از هیچ کوششی فروگذاری نکرد. از نظر وی، تبلیغات و ثبت آثار ایرانی (برند ایران ) در حفظ بازارها و ماندگاری تولیدات فرش دستباف نقش مهمی را ایفا می کند.
غضنفری بر توجه به خلاقیت، تنوع و نوآوری در طراحی، نقوش و رنگ‌آمیزی فرش دستباف تاکید کرد و گفت: باید با در نظر گرفتن سلایق بازار مصرف، این رویکرد را با ارایه طرح‌های جدید ادامه داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه به موضوع تحریم فرش ایران از سوی دولت آمریکا نیز پرداخت و گفت: این نوع محدودیت ها هیچگاه کارساز نبوده و در شرایطی که فرش ما به ۳۲ کشور صادر می شود ، اولین کسانی که از این نوع تصمیم‌گیری‌ها متضرر می‌شوند ، شهروندان آمریکایی هستند.
وی با طرح این پرسش که برخی کشورها تا چه زمانی قادر خواهند بود به فشارهای بی سرانجام خود علیه ایران ادامه دهند، عنوان کرد: با این نوع تحریم‌ها و محدودیت‌ها بازار خود را از فرش دستباف ایرانی محروم می‌کنند، اما با توجه به ظهور بازارهای جدید می توان آینده خوبی را برای فرش دستباف ایران ترسیم کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت از چین به عنوان یکی از متقاضیان جدی فرش دستباف ایرانی نام برد و گفت: تجار چینی به طرق مختلف درخواست تهیه فرش ایران را داشته‌اند. در این نشست همچنین برخی مسائل مربوط به فرش دستباف مطرح شد.

https://siasatrooz.ir/vdcciiqe.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی