شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵
کد مطلب : 73555
با حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات

«جبهه متحد» پيروزي خود را در انتخابات مجلس تكميل كرد

«جبهه متحد» پيروزي خود را در انتخابات مجلس تكميل كرد

بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي ستاد انتخابات و همچنين منابع موثق، حداقل ۵۰ درصد از ۶۵ نماينده‌اي كه در مرحله دوم انتخابات به مجلس راه مي‌يابند، از سوي جبهه متحد اصولگرايان و جامعتين حمايت مي‌شدند.
بنابراين با احتساب كانديداهاي مورد حمايت جبهه متحد اصولگرايان مي‌توان نتيجه گرفت كه اين جبهه برنده انتخابات بوده است.
رقباي جبهه متحد نيز از جريان اصولگرايي هستند كه در حال كل مجلس نهم نيز مانند دو دوره گذشته با حضور گسترده و اكثريت اصولگرايان تشكيل خواهد شد.

آخرين نتايج انتخابات در شهرستان‌ها
بر اساس آخرين نتايج اعلام شده تا زمان انتشار اين گزارش حاكي از آن است كه در استان آذربایجان شرقی در تبریز، اسکو و آذرشهر میرهادی قره سید كانديداي مستقل ، رضا رحمانی كانديداي مستقل و محمد اسماعیل سعیدی كانديداي مشترك پايداري و متحد به مجلس راه يافتند.
همچنين در استان اردبیل و در حوزه اردبیل،نمین، سرعین و نیر مصطفی افظلی فرد كانديداي مشترک جبهه پايداري و متحد انتخاب شد.
ضمن اينكه در استان ایلام و در حوزه انتخابيه دهلران، آبدانان و دره شهر علی محمد احمدی از جريان ايستادگي و در ايلام ، شیروان، چردوال، ایوان و مهران علی اکبر متین اصلاح طلب و احمد شوهانی از جبهه متحد انتخاب شدند.
در استان اصفهان و در حوزه اصفهان حمیدرضا فولادگر از جبهه متحد، در لنجان مجید منصوری از ایستادگی و در سمیرم سکینه عمرانی كانديداي مستقل به مجلس راه يافتند.
اين در حالي است كه در استان چهار محال و بختیاری و در حوزه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار حمیدرضا عزیزی فارسانی از كانديداهاي مستقل راي آورده است.
ضمن اينكه در استان خراسان رضوی و در حوزه حوزه انتخابیه مشهد و کلات جواد کریمی قدوسی كانديداي مشترك پایداری و متحد و محمد حسین حسین‌زاده بحرینی كانديداي جبهه متحد منتخب مردم لقب گرفتند.
در استان خوزستان و در شهر اهواز ناصر سودانی از جريان پایداری و شکرخدا موسوی از پایداری و دزفول عباسی پاپی زاده از ایستادگی و از دشت آزادگان ناصر صالحی نسب كانديداي مشترک جبهه متحد و پايداري در آبادان محمدسعید انصاری از جبهه متحد و سید حسین دهدشتی از ایستادگی در ایذه و باغملک حجت الله درویش‌پور از ایستادگی و در بهبهان محمد باقر شریعتی كانديداي اصلاح طلب موفق به كسب بيشترين آرا شدند.
همچنين در استان سیستان و بلوچستان و در حوزه زابل، زهک و هیرمند حلیمه عالی كانديداي مستقل به مجلس راه يافته است.
در استان فارس و در حوزه شیراز سید حسین ذوالانوار كانديداي مشترک جبهه متحد و پايداري و در آباده ،بوانات و خرم بید رحیم زارع كانديداي جبهه متحد موفق بوده است.
در استان كردستان نيز و در حوزه سنندج،دیواندره و کامیاران سالار مرادی و سید احسن علوی كه هر دو مستقل هستند به مجلس راه يافته‌اند.
در استان کرمانشاه و در شهر کرمانشاه محمد رزم كانديداي متحد موفق بوده است.
در استان گلستان و در حوزه گرگان و آق قلا عیسی امامی از جريان ایستادگی انتخاب شده است.
در استان گیلان و در شهر تالش،رضوانشهر و ماسال محمود شکری كانديداي جبهه متحد، در رشت غلامعلی جعفر زاده كانديداي مستقل و جبار کوچکی نژاد از جريان ايستادگي حائز اكثريت آرا شده‌اند.
در استان لرستان و در خرم آباد ابراهیم آقامحمدی از جبهه متحد، در ازنا و درود عباس قائد رحمت از جريان حامی دولت در پلدختر علی کائدی كانديداي مشترك جبهه متحدو پايداري و بروجرد بهرام بیرانوند نيز كانديداي مشترک اين دو جبهه به مجلس راه يافته اند.
در استان مرکزی و در تفرش،آشتیان و فراهان عباس صلاحی از جريان ایستادگی اكثريت آرا را كسب كرده است.
در استان همدان و در تویسرکان کاظم سلیمی از جريان مستقل و همدان و فامنین ابراهیم کارخانه‌ای از جريان پایداری و در ملایر احمد آریایی نژاد از جبهه متحد موفق عمل كرده‌اند.
در استان یزد در حوزه مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم دخیل عباس زارع‌زاده تا لحظه انتشار اين گزارش اكثريت آرا شده است.

نامزدهای شاخص و نمایندگانی ‌که در مرحله دوم انتخابات بازماندند
بر اساس اين گزارش در دور اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۲ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، تعداد قابل توجهی از نمایندگان فعلی مجلس نهم و نیز بسیاری از نامزدهای شاخص این دوره از انتخابات از ورود به مجلس نهم بازماندند.
در دور دوم انتخابات مجلس نهم که روز جمعه در ۱۸ استان کشور برگزار شد نیز تعداد دیگری از نمایندگان فعلی مجلس هشتم و برخی از کاندیداهای شاخص و مطرح جواز ورود به مجلس نهم را کسب نکرده و متوقف شدند.
‌حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی عضو فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم کاندیدای حوزه اردبیل بود که به مجلس نهم راه نیافت.
در حوزه انتخابیه رشت نیز سید‌علی آقازاده که اکنون عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم است، در دور دوم انتخابات مجلس نهم متوقف شد و از ورود به مجلس آینده بازماند.
حسن ونایی نیز کاندیدای مجلس نهم در ملایر بود که آرای اکثریت را کسب نکرد. ونایی عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس هشتم است.
عفت شریعتی عضو کمیسیون اجتماعی و جواد آرین‌منش نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم نیز از ورود به مجلس نهم از ‌حوزه انتخابیه مشهد بازماندند.
محسن کوهکن سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم نیز یکی دیگر از جاماندگان مجلس نهم است که کاندیدای حوزه انتخابیه لنجان بود.
بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و کاندیدای حوزه سمیرم، محمد‌کاظم حجازی عضو کمیسیون عمران مجلس و کاندیدای حوزه انتخابیه ‌همدان، داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و کاندیدای ایلام نیز جواز ورود به مجلس نهم را دریافت نکردند.
جهانبخش امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم از کرمانشاه، بهمن محمدیاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم از تالش، هاشم سواری عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم از دشت آزادگان، احمدعلی کیخا عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعلی از زابل، زهک و هیرمند و هادی مقدسی عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم از بروجرد نیز دیگر کاندیداهای مطرح دور دوم انتخابات مجلس نهم بودند که از راهیابی به مجلس آینده بازماندند.
مرتضی طلایی رییس پلیس سابق تهران بزرگ و عضو شورای شهر تهران که کاندیدای حوزه انتخابیه ‌اصفهان بود، در ورود به مجلس نهم ناکام ماند.
‌‌‌عشرت شایق نماینده مجلس هفتم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ این دوره مجلس یکی از این افراد است که کاندیدای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه تبریز بود اما در کسب آرای اکثریت مردم ناکام ماند.
شبیب جویجری نماینده فعلی اهواز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم نیز در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز شرکت کرده بود که از ورود به مجلس نهم بازماند.

از تهران چه كساني به مجلس مي‌روند؟
۱ - بیژن نوباوه وطن ۴۹۱۷۹۹ رای، ۲- اسماعیل کوثری ۴۳۱۷۷۱ رای ۳- احمد توکلی ۴۰۴۵۹۵ رای،۴- علی مطهری ۳۸۰۶۵۳ رای، ۵- محمود نبویان ۳۷۹۵۱۲ رای، ۶- مهدی هاشمی ۳۶۹۳۱۷ رای، ۷- محمدرضا باهنر ۳۶۸۰۹۶ رای، ۸- علی اصغر زارعی ۳۴۰۹۹۹ رای، ۹- فاطمه رهبر ۳۲۷۹۵۸ رای، ۱۰- علیرضا زاکانی ۳۲۷۸۱۸ رای، ۱۱- زهره طبیب زاده نوری ۳۲۱۶۹۸ رای، ۱۲- روح الله حسینیان ۳۰۱۹۵۶ رای، ۱۳- حسین مظفر ۲۹۸۶۲۹ رای، ۱۴- فاطمه آلیا ۲۹۴۳۷۸ رای، ۱۵- مهدی کوچک زاده ۲۹۱۶۰۰ رای، ۱۶- غلامرضا مصباحی مقدم ۲۸۶۴۰۲ رای، ۱۷- لاله افتخاری ۲۸۵۲۸۵ رای، ۱۸ - محمد سلیمانی ۲۸۴۴۵۲ رای، ۱۹- حمید رسایی ۲۸۰۴۸۳ رای، ۲۰- مجتبی رحماندوست ۲۷۹۳۰۲ رای، ۲۱- مهرداد بذرپاش ۲۷۱۷۷۱ رای، ۲۲- حسین طلا ۲۶۸۲۷۲ رای، ۲۳- الیاس نادران ۲۶۸۱۳۳ رای، ۲۴- علیرضا محجوب ۲۶۲۳۷۵ رای و ۲۵- حسین نجابت ۲۵۴۷۰۲ رای.

چهره‌های شاخصی که از تهران به بهارستان راه نیافتند
همچنين از بین ۵۰ کاندیدایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر راه یافته بودند، ۲۵ نامزد از ورود به مجلس نهم بازماندند که در میان آنها چهره‌های شاخص و مطرحی که سابقه نمایندگی مجلس را هم دارند، به چشم می‌خورد.
اسامی زیر جواز ورود به مجلس نهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر را کسب نکردند: حسین فدایی ‌آشتیانی دبیر‌کل جمعیت ایثارگران و نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم و عضو جبهه متحد، ‌حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری، ‌پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم و عضو جبهه متحد، ‌زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم و عضو جبهه متحد‌، حجت‌الاسلام محسن کازرونی امام جمعه کرج و ‌عضو جبهه متحد‌، ‌زهره سادات لاجوردی عضو جبهه پایداری، حجت‌الاسلام محمد‌ناصر سقای بی ریا عضو جبهه پایداری، ‌الهام امین‌زاده نماینده مجلس هفتم و عضو جبهه متحد، ‌اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب مؤتلفه و نماینده تهران در مجلس هشتم و عضو جبهه متحد، ‌حسن غفوری‌فرد نماینده مجلس هشتم، ‌حسن حمید‌زاده عضو جبهه پایداری، ‌سهیلا جلودارزاده نماینده اصلاح‌طلب مجلس پنجم، ششم و هفتم، ‌محمد‌نبی رودکی عضو جبهه متحد، ‌محمدنبی حبیبی دبیر حزب مؤتلفه و عضو جبهه متحد، ‌بتول نامجو عضو جبهه پایداری، ‌محمد‌حسین استاد‌آقا عضو جبهه پایداری، ‌فرهاد جوانمردی عضو جبهه پایداری، ‌محمد‌جمال خلیلیان اشکذری عضو جبهه پایداری، ‌علی‌اصغر خانی عضو جبهه متحد، ‌محمد‌اسماعیل کفایتی عضو جبهه پایداری، ‌علیرضا صفارزاده عضو جبهه پایداری، ‌جواد محمدی عضو جبهه پایداری، ‌علی خطیبی شریفیه عضو جبهه پایداری، ‌ابراهیم انصاریان عضو جبهه متحد و محمود دهقانی محمودآبادی عضو جبهه پایداری .

اکثر منتخبان مجلس نهم از جبهه متحد هستند دعوت مجدد به وحدت
در همين زمينه رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه اکثریت منتخبان مجلس نهم نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان هستند، تشکیل دو فراکسیون پایداری و متحد در مجلس نهم را عامل شکاف و اشتباه فاحش خواند.
علیرضا زاکانی اظهار داشت: اکثریت منتخبان مجلس نهم شورای اسلامی در مرحله اول و دوم انتخابات از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید رقابت های انتخاباتی را از این لحظه کنار بگذارند، افزود: اصولگرایان در مجلس نهم باید به صورت منسجم و توانمند در فراکسیون اصولگرایان برای قانون گذاری و نظارت قوی در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.
وی تصریح کرد: اصولگرایان بعد از ورود به مجلس باید مرزبندی ها را فراموش کنند زیرا در شرایط کنونی وحدت اصولگرایان اصلی اساسی است.
زاکانی بابیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس نهم اصولگرا هستند، تصریح کرد: در مقطع کنونی هر کاری به جز تقویت فراکسیون اصولگرایان اشتباه است.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه تشکیل دو فراکسیون متحد و پایداری در مجلس نهم اشتباهی بزرگ است، افزود: اصولگرایان نباید تن به شکاف داده و خود را اسیر اسامی کنند این کار مجلس نهم را مجلسی سیاسی و پر تنش خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای دوری ازهرگونه تنش و سیاسی کاری و پرداختن به متن جامعه در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مجلس نهم نیازمند تشکیل فراکسیون قوی اصولگرایان است.
رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در خصوص ادامه فعالیت این جبهه گفت: سامانه جبهه متحد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و تا الان سازکار دیگری برای آن طراحی نکرده ایم.

تشکیل فراکسیون جدید در مجلس
از سوي ديگر شاخص‌ترين نماينده اصولگرايي كه در ليست جبهه متحد و پايداري نبود، علی مطهری است كه روز گذشته پس از قطعي شدن حضور دوباره‌اش در مجلس از تصمیم خود برای تشکیل فراکسیون صدای ملت در مجلس نهم خبر داد و گفت: صدای ملت و لیست آن منحصر به کاندیدای خاصی نیست.
وي در پاسخ به سئوالی درباره آراء خود در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: رای داده شده در واقع رایی است که مردم به تفکر من داده اند و این برای من خیلی ارزش دارد. وی ادامه داد: اینکه من نتوانستم نفر اول شوم به خاطر این بود که نام من در هیچ کدام از دو فهرست مشهور ارائه شده نبود و وقتی هم در آن دو فهرست نباشی به نوعی پنهان هستی.
نماینده تهران در مجلس افزود: صدای ملت و لیست آن منحصر به کاندیدای خاصی نیست و ما در صدد هستیم در مجلس نیز با حضور کسانی که تفکر ما را قبول دارند یک فراکسیون مستقل تشکیل دهیم.

https://siasatrooz.ir/vdcenn8f.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی