سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : 90841
همزمان با روز هوای پاک انجام شد

گفت‌وگوی روحانی با مردم در متروی تهران

گفت‌وگوی روحانی با مردم در متروی تهران

رئیس‌جمهور تلاش همگانی و دلسوزانه را برای مبارزه با آلودگی هوا و رسیدن به نقطه مطلوب ضروری خواند.
به گزارش فارس، حسن روحانی ديروز به مناسبت روز هوای پاک پس از حضور در قطار شهری «مترو» برای رسیدن به محل کار اظهار داشت: پیش از این و در دوران قبل از ریاست جمهوری گاهی اوقات از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کردم و مترو وسیله خوبی است که در اختیار مردم قرار گرفته و سالیان بسیاری برای راه‌اندازی آن تلاش شده است.
رئیس‌جمهور پیش از شرکت در جلسه شورای عالی محیط افزود: امروز (ديروز) استفاده مسئولان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک نمادین است، برای اینکه مردم توجه کنند که باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.
روحانی ضرورت توجه به زمین، آب و هوای پاک را خاطر‌نشان ساخت و اظهار امیدواری کرد که این روز آغاز توجهی از سوی مردم و مسئولان برای مبارزه با آلودگی هوا و تلاش همگانی و دلسوزانه برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد. وی در پاسخ به سوالی در‌خصوص صحبت‌های رئیس‌‌جمهور با مردم در داخل قطار شهری، گفت: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبرو شویم که خواسته‌هایی دارند و از پیش درباره اولویت‌هایشان نیز فکر نکرده‌اند. برخی از این خواسته‌ها که مطرح شد، قابل پیگیری است.
روحانی گفت: برخی راجع به سیاست خارجی نظر داشتند و می‌خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی راجع به شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی راجع به دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نظراتشان را مطرح کردند و خانمی راجع به اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.
در این حضور سرزده، رئیس‌جمهور به همراه خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کرد و رئیس‌‌جمهور با قرار گرفتن در کنار مردم، پای صحبت‌های آنها نشست و دیدگاه‌هایشان را درباره مسایل روز شنید.

هماهنگی وزارتخانه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی
رئیس‌جمهور کشورمان خواستار همکاری و هماهنگی همه نهادها و وزارتخانه‌ها به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور در عین توجه به موضوع توسعه و مسایل اجتماعی شد.
به گزارش مهر، همزمان با روز هوای پاک، دومین جلسه شورای عالی محیط‌زیست در دولت یازدهم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در این جلسه با اشاره به اهمیت مسایل زیست‌محیطی بر پرهیز از بخشی‌نگری در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به محیط‌زیست تأکید کرد و خواستار همکاری و هماهنگی همه نهادها و وزارتخانه‌ها به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور در عین توجه به موضوع توسعه و مسایل اجتماعی شد.
در این جلسه موضوع قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا پس از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار گرفت و مصوب شد، استاندارد جدید در‌خصوص خروجی آلاینده‌های وسایل نقلیه موتوری تعیین شود.
همچنین کلیات سند مطالبه ضرر و زیان قانون صید و شکار به منظور جلوگیری از شکار بی‌رویه و قاچاق حیات وحش تصویب و قرار شد جزئیات بیشتر با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و سپس به عنوان مصوبه ابلاغ شود.
اعضای شورای عالی محیط‌زیست همچنین کلیات طرح اعلام ۴ منطقه جدید حفاظت شده را مورد تأیید قرار دادند. این طرح به منظور جلوگیری از فرسایش و تخریب طبیعت و حفظ منابع طبیعی از سوی سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی ارایه شده است. بر‌اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۲۰ باید ۱۷ درصد از عرصه سرزمینی و ۱۰ درصد از سواحل به شیوه‌های مختلف جزء مناطق حفاظت شده قرار گیرد.
غار درفک در استان گیلان و آبشار شوی در استان خوزستان به عنوان جاذبه طبیعی ملی، جنگل ابر در استان سمنان به عنوان منطقه حفاظت شده و منطقه سمندر یک در استان لرستان به عنوان پناهگاه حیات وحش، ۴ منطقه جدید حفاظت شده هستند.
در این جلسه مقرر شد، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی آیین‌نامه اقدام ملی برای مقابله با گرد و غبار و ریزگردها را برای تصویب به هیأت دولت ارسال کند. همچنین تصویب کلیات طرح تعرفه خدمات آزمایشگاهی از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی محیط‌زیست بود.
معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از وضعیت محیط زیست کشور اقدام نمادین رئیس‌جمهوری در استفاده از قطار شهری برای رسیدن به محل کار خود را ارزشمند توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد استفاده از وسایل نقلیه عمومی از سوی شهروندان بیش از پیش مورد اقبال قرار گیرد.
رئيس‌سازمان محيط‌زيست با اشاره به مصوبه دولت در‌خصوص مبارزه با آلودگی هوا، از بازرسی متوالی خطوط تولید خودروسازان به منظور تولید خودرو یورو۴، خبر داد و بازنگری در استانداردهای موجود در معاینه فنی خودروها را گام بلند در جهت مبارزه با آلودگی هوا دانست.
رئیس سازمان محیط‌زیست از حضور قضات، وکلا، حقوقدانان، فقها و کارشناسان در تدوین قانون مطالبه ضرر و زیان قانون صید و شکار خبر داد و گفت: قانون باید از یک‌سو جنبه بازدارندگی برای متخلفان داشته باشد و از سوی دیگر باعث صیانت از گونه‌های جانوری در کشور شود.
ابتکار تعیین مناطق حفاظت شده را در جهت صیانت از منابع طبیعی کشور ارزیابی کرد و گفت: در مناطق حفاظت شده حداقل زمین‌خواری و تغییر کاربری انجام شده است.

https://siasatrooz.ir/vdcb8wb9.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی