يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد مطلب : 91906
سركوبگري آل‌خليفه همچنان راه به جايي نمي‌برد

تشديد اعتراضات بحريني‌ها براي آزادي شيخ سلمان

آل‌خليفه با تمام سركوبگري‌هايش نتوانسته مانع از قيام مردمي گردد چنانكه با نزدیک شدن به زمان از سرگیری جلسات محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، مردم و انقلابیون بر شدت اعتراضات خود افزوده و خواهان آزادی این رهبر مخالف شدند.
بحرين در طول ۴ سال گذشته محور اعتراض‌هاي مردمي به خودكامگي آل‌خليفه بوده است در حالي كه رژيم بحرين با نسخه‌هاي تجويزي آمريكا و انگليس و كمك عربستان سركوب را پاسخ به مردم قرار داده‌اند. با اين وجود مردم همچنان بر ادامه قيام خود تاكيد دارند و حاضر به عقب‌نشيني از حقوق خود نيستند چنانكه اعتراضات مسالمت‌آمیز برای تاکید بر لزوم آزادی دبیرکل جمعیت وفاق با نزدیک شدن جلسه دیگر محاکمه وی ادامه یافت. مردم در تظاهرات خود خواهان آزادی شیخ علی سلمان و سایر زندانیان سیاسی و توقف نقض حقوق و بدرفتاری با آنها شدند. شیخ سلمان و سایر رهبران مخالف به خاطر بیان دیدگاه خویش و بازتاب دادن خواسته‌های مردم به زندان افتاده‌اند.
معترضان تاکید کرد: خواسته‌هاي مردم که از چهار سال پیش آنها را فریاد مي‌زنند، بدیهی و برحق است و امکان ندارد از آن دست بکشند. آنها خواهان دولتی منتخب، پارلمانی برخوردار از اختیارات قانونگذاری و نظارتی کامل و منتخب و امنیت برای همگان و دستگاه قضایی مستقل و سالم هستند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات تاکید کرد: تلاش برای سرپوش گذاشتن بر خواسته‌هاي مردم از طریق پروپاگاندا با تداوم بحران سیاسی شدید و نقض خطرناک حقوق بشر راه به جایی نمی‌برد.
دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به اتهام آنچه آن را "تنفر‌افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌هاي خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه مي‌کند. تاکنون سه جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است.

https://siasatrooz.ir/vdcepo8o.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی