جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : 128495

«باتلاق پرسپولیس» در انتظار سازمان تامین اجتماعی!

رنجنامه‌ای ازطرف بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
* جناب آقای دکترمرتضوی، وزیر محترم تعاون،کارورفاه اجتماعی
حسب اطلاع و اخبار اعلام شده، گویا قراراست که 80 درصد سهام باشگاه «پرسپولیس» در قالب «رد دیون دولت» به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود! قطعاً و یقیناً مدیریت این باشگاه هم به «شستا» داده می‌شود که غلتیدن شرکت شستا و آینده سازمان تامین اجتماعی در «باتلاق پرسپولیس» از همینجا کلید خواهد خورد.
آقای وزیر لطفا نگذارید این اتفاق بیفتد. از آنجا که شما را در این مدت فردی دغدغه‌مند نسبت به آینده کارگران و بازنشستگان دیدیم برادرانه با شما درد‌دل می‌کنیم.
آقای وزیر!
1- سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن «شستا»، هیچگونه تجربه‌ای در زمینه باشگاه‌داری و نگهداری باشگاه، آن هم از نوع تیم‌های ورشکسته‌ای همچون «استقلال و پرسپولیس» که چون «چاه ویل» فقط عطش بلعیدن پول دارد، ندارد. اخبار ورشکستگی و بدهکاری‌های ارزی و دلاری به بازیکنان و مربیان خارجی را پیگیری کنید خود حدیث مفصل خواهید خواند از این مجمل!
2- سازمان تامین اجتماعی هیچگونه برنامه مدون و استراتژی خاصی در سطح ورزشی آن هم از این دست ورزش ندارد، قطعا و یقینا در صورت تحقق چنین امری روند نابودی و از بین رفتن سازمان تأمین اجتماعی و شستا با «سرعت نور وصوت» آغاز خواهد شد! و این سازمان یکی از بزرگترین نهادهای اجتماعی و اقتصادی «ورشکسته دنیا» بابیش از60 میلیون نفر افراد تحت پوشش می‌شود. لطفا با تلاش‌هایتان اجازه ندهید این شکست عظما به پای دولت سیزدهم نوشته شود!
3- ورشکستگی باشگاه پرسپولیس از یکطرف، مسائل حاشیه‌ای وحشتناک این باشگاه که از قدیم‌الایام در این باشگاه وجود داشته، دارد و تا قیامت هم ادامه خواهد داشت بعد از این، همه نگاه‌ها را متوجه سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن وزارت کار خواهد کرد و عملا مالکیت این باشگاه برای این دو سازمان، یک «تهدید امنیتی واجتماعی» خواهد بود و از الان معلوم است که اثرات مرئی و نامرئی ورشکستگی و حاشیه‌ای این باشگاه، چگونه سازمان و شستا را به «فروپاشی» خواهد رساند.
جناب آقای مرتضوی!
4- سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراوانی در کشور هستند که تمایل زیاد دارند این دو باشگاه را خریداری نموده و مالک آن‌ها شوند، شما از هیات دولت بخواهید که وزارت ورزش، وزارت دارایی و سازمان خصوصی‌سازی چه از طریق مذاکره و چه از طریق مزایده وارد مذاکره با خریداران خصوصی شوند، تا این بلیه عظما و خطرناک از سر سازمان تأمین اجتماعی رفع شود و میلیون‌ها نفر دعاگوی شما شوند.
5- باید بگوییم که فقط یک قلم خرید بازیکن و انعقاد قرارداد با بازیکنان حاضر در یک فصل ورزشی در این تیم می تواند «دخل وخرج» 10روز درمان بیمه شدگان را تامین کند! به‌راستی آن‌وقت سازمان تأمین اجتماعی و شستا در قبال بیمه شدگانی که کمرشان زیر بار مخارج کمرشکن درمان خمیده شده است چه پاسخی خواهند داشت؟!
6- وقتی باشگاه پرسپولیس فقط در یک قراردادش برای یکسال با یک دروازه بان 18میلیارد تومان پرداخته است! و حتما در سال آینده با محاسبه تورم، دستمزد این بازیکن افزایش پیدا خواهد کرد، وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی چگونه می‌خواهند پاسخگوی تبعات امنیتی و اجتماعی چنین قراردادهایی باشند؟!
7- وقتی می‌شود از طرق مختلف، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به اهلش واگذار کرد، معلوم نیست که چه اصراری وجود دارد تا این «پوست موز» را زیرپای سازمان تأمین اجتماعی بیندازند تا در یک بازه زمانی مشخص از «حیزانتفاع» ساقط و نابود شود؟
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcgy79qnak9xt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی