دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد مطلب : 129078

سخنی با جناب آقای صدیقی!

ماجرای جناب آقای صدیقی در میان افکار عمومی سر و صدای زیادی کرده است، فضای مجازی نیز بر این مسئله دامن زده و بر روی آن متمرکز شده و راست و دروغ را با هم تلفیق کرده و به خورد افکار عمومی‌ می‌دهد.
اما این شرایط نافی اشتباهی که در این مسئله شده و هرچه که نامش درست است، ‌نیست. مسئله این است که روحانیت باید همه تلاش خود را انجام دهد تا جایگاه خود را در میان افکار عمومی افزایش دهد و این اتفاق جز با رفتار درست روحانیتی که دستی در قدرت و ثروت هم دارد، نخواهد افتاد. روشن است که بیت المال حق مردم است و این مسئله با تأکید جدی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همراه است. حتی کوچکترین امتیاز به یک روحانی مسئله ساز خواهد بود چه رسد به آن که چند صد متر زمین در گرانترین نقطه تهران برای حتی ساخت حوزه علمیه و تأسیس مؤسسه‌ای اختصاص یابد.
جناب آقای صدیقی، در عرصه‌های گوناگون انقلاب نقش داشته و در باره عملکرد هر فرد عادی یا مسئول قضاوت با خدا است. خوب بود که پس از آشکار شدن ماجرای موسسه و زمین‌های حوزه علمیه که بنا به گفته جناب آقای صدیقی جعل بود و سپس غفلت، زمان ارائه توضیحات درباره این موضوع کوتاه‌تر می‌بود و البته با سخنانی که بتواند مردم را نسبت به این قضیه به درستی آگاه کند و آنها را از شبهه و ابهام بیرون بیاورد نه این که شبهات را بیشتر کند.
جا داشت جناب آقای صدیقی که مسئولیت امام جمعه موقت تهران را هم بر عهده دارد و جایگاه‌های زیر را نیز مدیریت می‌کند
ــ مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره)
ــ نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران
ــ مشاور عالی رئیس قوه قضاییه
ــ دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر
ــ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
ــ عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی
ــ امام جماعت مسجد جامع اُزگُل.
از برخی مسئولیت‌های کناره گیری می‌کرد.
تعداد مسئولیت‌‌ها زیاد است و طبیعتاً رسیدگی به آنها با مشغولیت‌هایی که دارد کار دشواری است.
رسیدگی به اشتباه، تخلف یا غفلت در مسئولیت‌ها و مدیریت‌های دولت اسلامی، خودی و غیرخودی ندارد، در این ماجرا برخی در دفاع از ایشان برخاستند و برخی هم در راستای نقد ایشان دست به قلم شدند و سخن گفتند.
قاعدتاً چنین اشتباهات، غفلت‌ها و اتفاقاتی باعث می‌شود تا افکار عمومی نه تنها نسبت به روحانیت بد بین شود، بلکه باعث ناامیدی و خدشه به وحدت ملی، اتحاد مردم و مسئولان است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی به آن اشاره کردند و نسبت به آن هشدار دادند و خواهان تقویت آن شدند.
روحانیت از دیرباز در میان مردم ایران جایگاه والایی داشت و دارد اما در برخی مواقع برخی در این لباس و جایگاه دچار اشتباهاتی می‌شوند که اگر نگوییم جبران ناپذیر، اما زیان زیادی را به کشور، مردم و انقلاب وارد می‌کند.
البته این روزها بحث ساخت مسجد در پارک قیطریه مطرح است که محل مناقشه‌ای شده است. اکثر پارک‌ها نمازخانه‌ای دارد برای خواندن نماز که البته بجا و لازم است، اما نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که کار کرد مسجد تنها برای سه نوبت اقامه نماز نیست در همان مساجد موجود در سطح شهر آیا نمی‌توان حوزه علمیه برپا کرد و طلاب را درس داد؟
قطعاً مساجد ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که می‌توان آنها را بالفعل کرد و یکی از آنها استفاده برای راه اندازی حوزه علمیه است بدون آن که هزینه زیادی داشته باشد و نیاز به زمین و تأسیس موسسه‌ای داشته باشد که باعث غفلت یا جعل امضا شود. نگران آینده کشور، انقلاب و مردم بودن، وظیفه هر ایرانی است که دل در گرو این سه مهم دارد. مسئولان افراد عادی نیستند و باید به شدت مراقب کردار خود باشند، فضا به گونه‌ای شده که کوچکترین خطا، اشتباه و غفلت در رسانه‌ها و فضای مجازی به سرعت منتشر می‌شود و افکار عمومی را تحت تأثیر می‌گذارد.
اگر از سوی مسئولان به ویژه آنهایی که در لباس روحانیت هستند اشتباهی رخ ندهد، دشمن منفعل خواهد شد.
 
سیاوش کاویانی
https://siasatrooz.ir/vdcefo8zvjh8w7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی