سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : 129219

بربوک به دنبال چیست

تحولات غرب آسیا در حالی به کانون تحولات جهانی مبدل شده است که  «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان که  به اردن سفر کرده در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اردن اعلام کرد که به تل‌آویو سفر می‌کند. این در حالی صورت می‌گیرد که نگاهی به مواضع این روزها آلمان می‌توان دریافت که این سفر نه در چارچوب مطالبه جهانی برای برقراری صلح و امنیت و پایان دادن به نسل کشی در غزه بلکه در چارچوب تصورات و تخیلات سران آلمان مبنی بر بهره گیری از حمایت‌های لابی صهیونیستی در انتخابات‌های آتی و نیز اجرای خواسته‌های آمریکا صورت می‌گیرد. این امر زمانی آشکارتر می‌شود که بربوک  در کنفرانس مطبوعاتی با همتای اردنی، حمله ایران به اراضی اشغالی را «بی‌سابقه» دانست و مدعی شد که این حمله «پیامدهایی خواهد داشت.»وزیر خارجه آلمان در ادامه اظهارات خود در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: «هرکسی فکر می‌کند اسرائیل نمی‌تواند از خودش دفاع کند، در اشتباه است.»
از سوی دیگر در سخنانی غیر اصولی وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه تهران شد.آنالنا بربوک در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان ادعا کرد: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.
البته این رویکرد حمایتی آلمان‌ها امر تازه‌ای نمی باشد بلکه در طول شش ماه کشتار در غزه نیز آلمان بارها حمایت رسمی خود را از این رژیم اعلام داشته و ارسال تسلیحات علیه غزه را اجرا کرده‌اند.
رفتار آلمان‌ها نشان می‌دهد که از یک سو سران این کشور همچون شولتز صدر اعظم و وزیر خارجه اش که محبوبیت مردمی ندارند بر این تصورند که با حمایت از رژیم صهیونیستی حمایت لابی صهیونیستی برای ماندن در قدرت را کسب می‌کنند چنانکه حتی تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان سرکوب می‌گردد.
در همین حال آلمان بر این تصورند که با بهره گیری از حمایت‌های آمریکا می‌توانند درانتخابات تابستان اتحادیه اروپا کسب آرای بیشتری به دست آورند. البته ناگفته نماید که آلمان به بهانه جنگ اوکراین و حمایت از رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش توان تسلیحاتی خویش هستند تا در آینده‌ای نه چندان دور سلطه بر اروپا با توان نظامی را تکرار نمایند.
رویکرد آلمان‌ها این روزها رنگ و بوی مشارکت در نسل کشی غزه را گرفته است در حالی که برلین همواره ادعای حقوق بشر سرداده و با این ادعا به دخالت در امور کشورها پرداخته است.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcb89b89rhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی