پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
کد مطلب : 93020

آمريكا عليه حزب‌الله

غرب آسيا در حالي همچنان كانون بحراني به نام تروريسم و پيامدهاي حمايت‌هاي غربي، صهيونيستي و ارتجاع عربي از آنها است كه رفتارهاي قابل تاملي از سوي آمريكا مشاهده مي‌شود. يكي از اين اقدامات تحركات آمريكا عليه حزب‌الله است چنانكه وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌تن از اعضای حزب‌الله و یک تاجر لبنانی را به اتهام اینکه بازیگران کلیدی عملیات‌های نظامی حزب‌الله در سوریه هستند، در لیست تحریم قرار داد.
در تشريح اين رفتار آمريكا مي‌توان گفت اين اقدام دخالت آشكار در امور داخلي لبنان براي تشديد چالش سياسي در اين كشور است كه به زعم خود تضعيف روحيه مقاومت لبنان در برابر تروريسم و رژيم صهيونيستي را پيگيري مي‌كند و تلاش دارد تا لبنان را درگير جنگ داخلي نمايد. همچنين اين اقدام آمريكا برگرفته از شكست‌هاي تروريست‌هاي اجاره‌اي امريكا در برابر حزب‌الله است كه آمريكا را به اين رفتارهاي بچه گانه سوق داده است. بدبين كردن مردم لبنان و منطقه به حزب‌الله به عنوان نيروي مقابله‌كننده با دشمن صهيونيستي از اهداف اين اقدام است.
در همين حال از اهداف آمريكا را ايجاد شكاف ميان اركان مقاومت تشكيل مي‌دهد تا به زعم خود با گسست اين پيوند بتواند سيطره خود و صهيونيست‌ها بر منطقه را اجرايي سازد. در اين چارچوب در قبال مقاومت فلسطين از حربه اقتصاد و بعضا كنار نهادن محاصره غزه استفاده مي‌‌نمايد كه از طريق كشورهاي عربي از جمله عربستان و قطر پيگيري مي‌كند. در حوزه سوريه و عراق نيز بر ميزان حمايت‌ها از گروه‌هاي تروريستي افزوده است.
در قبال حزب‌الله لبنان به عنوان قوي‌ترين ركن مقاومت نيز بازي دو جانبه‌اي را آغاز كرده است. از يك سو به بهانه روابط با ايران به تحريم برخي اعضا حزب‌الله مي‌پردازد و از سوي ديگر با ادعاي حمايت ايران از حزب‌الله به توجيه ادامه تحريم‌هاي ضد ايراني پرداخته و چنان وانمود مي‌سازند كه تحريم‌هاي باقي مانده عليه ايران برگرفته از روابط جمهوري اسلامي با حزب‌الله است. طراحي‌ آمريكايي‌ها چنان است كه در نهايت فضايي منفي در ذهنيت ملت ايران در قبال حزب‌الله ايجاد نمايند در حالي كه همين طراحي را نيز در قبال حاميان حزب‌الله در لبنان انجام مي‌دهند. هدف نهايي اين طرح ايجاد شكاف ميان دو ركن اصلي مقاومت يعني حزب‌الله و جمهوري اسلامي ايران و البته تضعيف پشتوانه مردمي آنان است. آنچه آمريكايي‌ها در وراي مجموع اين تحركات پيگيري مي‌كنند ايجاد تزلزل در جبهه مقاومت است تا زمينه‌ساز گسترش تروريسم در منطقه و حوزه امنيت بيشتر براي رژيم صهيونيستي گردد. هدف بلندمدت آمريكا آن است كه جمهوري اسلامي را از پشتوانه منطقه‌اي محروم و در نهايت گزينه نظامي را عليه ايران اجرايي سازد چنانكه مقامات نظامي و سياسي آمريكا بارها اذعان كرده‌اند با وجود حزب‌الله هيچ اقدام نظامي عليه ايران امكان‌پذير نمي‌باشد نكته قابل توجه آنكه اقدام اخير آمريكا عليه حزب‌الله نشانه‌اي ديگر بر ماهيت تروريست‌پروري آمريكاست كه به تحريم حزب‌اللهي مي‌پردازد كه محور مبارزه با تروريسم است.

مولف : علي تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcdzz0n.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی