جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : 117218
برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهر زلزله زده سی سخت

دل مردم ایران لرزید

دل مردم ایران لرزید

ایران بار دیگر شاهد وقوع زلزله بود، ‌پنجشنبه هفته گذشته استان کهگیلویه و بویر احمد لرزید و دل همه مردم ایران را به لرزه انداخت. خوشبختانه تاکنون در این زلزله پنج و شش دهم ریشتری هیچ هموطنی جان خود را از دست نداده است اما ویرانی‌ها زیاد است و برودت سرما و بارش برف و باران نیز باعث مشکلات زیادی برای خانواده‌های زلزله زده شده که نیازمند کمک‌ رسانی بیشتر از سوی دستگاه‌های ذیربط و مردم است.
پنجشنبه شب زلزله‌ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر، سی سخت را در استان کهگیلویه و بویر احمد لرزاند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ پنجشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ روی داد.عمق این زلزله ۱۰کیلومتری زمین بود.
پس از وقوع زمین لرزه دستگاه‌ها و سازمان‌های امداد رسان وارد عمل شدند و فرایند ارزیابی و کمک‌هایی که در این شرایط نیاز است آغاز کردند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان این که در پی زلزله در سی سخت اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده است، گفت: تا این لحظه ۴۷ نفر در زلزله شهر سی سخت مصدوم شدند.
محمد حسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص اقدام‌های جمعیت هلال احمر در پی زلزله ۵.۶ ریشتری که در شهر سی سخت رخ داد، اظهار کرد:ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاسی ریشتر، شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.
وی ادامه داد: از همان ابتدا تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به محل زلزله اعزام شدند و در ارزیابی اولیه مشخص شد این زلزله تلفات جانی به همراه نداشته است.
قوسیان مقدم با اشاره به این که تیم‌های عملیاتی به ده منطقه تقسیم شدند، گفت: امدادگران و نجاتگران در قالب ده تیم تقسیم شدند و تمامی مناطق شهر سی سخت و روستا‌های اطراف را ارزیابی کردند و پس از پایان ارزیابی مشخص شد، این زلزله ۴۷ مصدوم برجای گذاشته است که اکثر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: با همکاری مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهر سی سخت برپا شده است، اما به دلیل ویروس کرونا، مردم از رفتن به دو اردوگاه اسکان اضطراری اجتناب کرده و تمایل دارند نزدیک محل سکونت خود باشند.
قوسیان مقدم با بیان این که خسارت‌های وارد شده مالی بوده است، تصریح کرد: اقلام امدادی در حال توزیع است و تا بعد از ظهر امروز تمامی مناطق زلزله زده تحت پوشش جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.
*ارسال اقلام غذایی و اضطراری بین زلزله‌زدگان سی‌سخت
نخستین محموله امدادی­ ستاد اجرایی فرمان امام شامل ۵۰۰۰ بسته غذایی و اضطراری و اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت ارسال و توزیع شد.
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اين خبر گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه سی‌سخت، نیروهای امدادی ستاد اجرایی فرمان امام در محل حضور یافتند و ضمن‌ امدادرسانی، اقدام به راه‌اندازی قرارگاه جهادی و امدادی ستاد به منظور تامین اسکان اضطراری، تغذیه و بررسی سلامت آسیب‌دیدگان کردند‌.
او گفت: ۵۰۰ پتو ، ۱۰۰ چادر ، ۱۰۰۰ بسته خشکبار، ۳۰۰۰ بسته آب معدنی، ۵۰۰ غذای کنسروی و آماده و همچنین ۲۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ضدکرونایی بخشی از این محموله است که با تلاش نیروهای جهادی همکار ستاد توزیع شد.
نادری با اشاره به بارش برف و باران و برودت هوا دراین منطقه گفت: با راه‌اندازی آشپزخانه اضطراری روزانه بیش از ۱۰۰۰ وعده غذای گرم بین زلزله‌زدگان توزیع خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام تا عادی شدن شرایط زندگی مردم در سی‌سخت در کنارشان خواهد بود. 

https://siasatrooz.ir/vdchzqnz623nzid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی