يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : 129136

کاهش تخلفات با افزایش جریمه‌ها

کاهش تخلفات با افزایش جریمه‌ها
افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی بازدارنده است، تاکنون بسیاری از حوادث و تخلفات رانندگی با جریمه‌های کم همراه بود اما قرار است که 500 درصد افزایش داشته باشد.
برخی می‌گویند این همه افزایش نرخ جریمه‌ها عادلانه نیست، از کجا بیاوریم این مبالغ سنگین جریمه را پرداخت کنیم؟ پاسخ روشن و ساده است،‌ تخلف نکنید تا جریمه نشوید! البته برای جریمه‌های رانندگی می‌توان طبقه بندی کرد،‌ جریمه یک خودروی 10 میلیارد تومانی یا بیشتر با خودروی 200 میلیون تومانی باید تفاوت داشته باشد،‌ راننده همان خودروی 200 میلیون تومانی به دلیل شرایط اقتصادی که دارد سعی می‌کند کمترین تخلف را داشته باشد تا جریمه نشود اما راننده و مالک خودروی چند میلیاردی برای این که پول دارد بابت پرداخت جریمه هم نگرانی ندارد! علاوه بر این که بارها دیده شده راننده‌های خودروهای گرانقیمت رانندگی پر خطر داشته و باعث بروز حوادث ناگواری هم شده‌اند. نمونه آن چند سال پیش بود که راننده یک خودرو گرانقیمت که اتفاقاً یک دختر جوان بود یک رفتگر را زیر گرفت و باعث مرگ او شد و با وقاحت تمام گفت دیه او را می‌دهد!
چندی است که موضوع افزایش نرخ جریمه‌ها مطرح شده و پلیس راهور فراجا اصرار بر اجرای آن دارد اما برخی مخالفند. در بیشتر کشورهای دنیا قوانین بسیار سختی برای رانندگی وضع می‌کنند تا از بروز تخلفات جلوگیری شود. در کنار آن تولید یا واردات خودروهای استاندارد و با کیفیت وجود دارد و نکته دیگر جاده‌ها، اتوبان‌ها،‌ آزاد راهه‌ها و خیابان‌های مناسب که از بروز خطرات در رانندگی می کاهد اما هیچگاه نمی‌توان خطا،‌ اشتباه کورس گذاشتن‌های برخی راننده‌ها را در بروز خطراتی که منجر به مرگ یا مصدمیت می‌شود نادیده گرفت.حتی اگر شرای طجاده‌ای هم مناسب نباشد می‌توان با احتیاط رانندگی کرد تا از بروی حوادث جلوگیری شود. البته اشتباهاتی هم در جریمه کردن خودروها از سوی پلیس راهور می‌شود که باید دقت بیشتری صورت گیردو مثلا در خانه‌ای نشسته‌ای،‌ ماشینت در پارکینگ خانه است، پیامک می‌آید مالک خودروی مثلا پراید به علت تخلف در بزرگراه کرج قزوین مبلغ ... جریمه شده‌اید!
در همین زمینه، رئیس پلیس راهور فراجا سردار سید تیمور حسینی می‌گوید که مبلغ برخی از جرایم رانندگی مانند سبقت و سرعت غیر مجاز، رانندگی در حالت مستی و عبور از چراغ قرمز افزایش ۵۰۰ درصدی خواهد داشت.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت مستی، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز و... از جمله مواردی بوده‌اند که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم که در لیست افزایش قیمت جرائم رانندگی قرار گرفته و تا ۵ برابر یعنی ۵۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.رئیس پلیس راهور فراجا با تکذیب خبر افزایش ۵۰۰ برابری جرایم رانندگی که توسط برخی رسانه‌ها از جانب وی منتشر شده است اعلام کرد : از رسانه‌ها انتظار داریم که با اخلاق حرفه‌ای و امانت داری خبر صحیح و گفته شده را منتشر کنند؛ اینکه جرایم رانندگی ۵۰۰ برابر شده با عقل سلیم جور در نمی‌آید و با این اشتباه، رسانه‌ای که این خبر را زده تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم را موجب شده‌ که البته پلیس راهور پیگیری قضایی این موضوع را در دستور کار دارد.
https://siasatrooz.ir/vdcjthevmuqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی