سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد مطلب : 129220
جنایتی که همزمان با حملات نظامی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

ارسال کمک‌های غذایی فاسد و کرم‌زده به غزه

ارسال کمک‌های غذایی فاسد و کرم‌زده به غزه
همزمان با سکوت مجامع جهانی و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر در برابر نسل کشی در غزه، کاربران شبکه‌های اجتماعی فیلمی از بسته های کرم زده کمک‌های غذایی ارسال شده به باریکه غزه را به اشتراک گذاشتند.
این فیلم زنی را نشان می‌دهد که بسته‌ی سازمان خواربار جهانی حاوی مقداری غذای کنسرو شده پر از کرم و آلوده به خاک را در دست دارد.این خانم از اینکه بسته کمک پر از کرم بوده و قابل استفاده نیست شکایت کرد و آن را دور انداخت.طبق تصویر داخل محصول، کنسرو «گوشت ناهار مرغ» متعلق به شرکت یونی فود ترکیه است.
این اولین بار نیست که محصولات آسیب دیده در سایه گرسنه نگاه داشتن وحشیانه به دست فلسطینی های باریکه غزه می رسد، سازمان ملل متحد پیش از این نیز ً محصولات تاریخ مصرف گذشته یا چند روز مانده به انقضای تاریخ را ارسال کرده است.صدها کامیون بارگیری شده کمک ها در مقابل گذرگاه رفح در سمت مصر در مرز با باریکه غزه انباشته شده اند که اشغالگران از آوردن مستقیم آنها به باریکه غزه امتناع می ورزند و باید ابتدا آنها را بازرسی کنند، در حالی که روند بازرسی شامل مراحل و موانع طولانی است .
خبر دیگر آنکه کارشناسان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین اعلام کردند که ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی آن استفاده می‌کند.بعد از افشای گزارش‌های متعدد درباره استفاده مخرب رژیم اشغالگر از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که آمار بالای شهدا و گستردگی ویرانی تاسیسات غیرنظامی در نوار غزه به دلیل استفاده اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در این جنگ است که از 7 اکتبر 2023 تاکنون ادامه دارد.این کارشناسان در گزارشی مشترک تاکید کردند که اطلاعات زیادی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و خانه‌ها در نوار غزه وجود دارد. بعد از گذشت بیش از 6 ماه از تجاوزات اسرائیل به غزه، بیشترین تعداد خانه و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه در مقایسه با دیگر جنگ‌ها ویران شده است.
سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز اعلام کرد: افراد دربند اشغالگران در معرض شدیدترین هجمه های آپارتایدی قرار دارند.این سازمان بیان کرد: ۱۶ اسیر در غزه در زندانهای اشغالگران به شهادت رسیده اند.همچنین این سازمان با اشاره به حمله های شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی ها در کرانه باختری اعلام کرد: ملت فلسطین با شهرک نشینان مسلحی روبرو است که از تل آویو دستور می گیرند.خبر دیگر آنکه روزنامه صهیونیستی هاآرتص از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.هکر‌ها به پایگاه‌های اطلاعاتی حساس در اسرائیل نفوذ کرده و وب‌سایتی را برای انتشار اطلاعات به دست آمده ایجاد کردند.رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور با نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار خواهد کرد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه اقدام تنبیهی ایران در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق صورت گرفت، به تل‌آویو هشدار داد که با حمله تلافی‌جویانه، تنش‌ها در منطقه را تشدید نکند زیرا رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچ کس نیست.جوسپ بورل در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی لوموند بیان داشت: تحولات اخیر مانند یک بازی شطرنج است که در آن همه پیاده‌های خود را به جلو می‌برند. اسرائیل به نمایندگی دیپلماتیک ایران در سوریه حمله و ایران هم تلافی کرد.وزیر خارجه اردن نیز تاکید کرد که تشدید تنش خطری برای همه است و متوقف کردن آن مستلزم توقف دلایل تنش است، گام اول برای کاهش تنش نیز توقف جنگ علیه غزه است.
رئیس جمهور کلمبیا نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل در واکنش به حمله ایران، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را ادامه می‌دهد.گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل متحد در غزه متهم کرد.پترو در مورد تصاویر حمله نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوباره شروع شده است. در پی واکنش شدید به حملات [ایران]، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد. اکثریت قریب به اتفاق بشریت خواهان صلح هستند.»
تحقیق کنندگان سازمان ملل درباره حمله هفتم اکتبر از کارشکنی اسراییل در روند تحقیقات خبر می‌دهند.از زمان آغاز حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی، مقامات تل آویو ادعا‌های بی اساسی را درباره رزمندگان مقاومت مطرح کرده اند که با گذشت زمان پوچ بودن اتهامات وارده مشخص شده است. جلوگیری اسراییل از انجام یک تحقیق مستقل درباره این حمله از ترس روشن شدن ادعا‌های دروغ تل آویو انجام می‌شود. سازمان ملل اعلام کرد اسراییل در دسترسی تحقیق کنندگان سازمان ملل به شاهدان و قربانیان حمله هفتم اکتبر حماس ایجاد مانع کرده است. کریس سیدوتی، یکی از ۳ تحقیق کننده سازمان ملل در این باره گفت: تا جایی که به دولت اسراییل مربوط می‌شود، ما نه تنها با عدم همکاری تل آویو، بلکه با ممانعت فعال این رژیم در تلاش هایمان برای دریافت مدارک از شاهدان و قربانیان صهیونیست در حوادث جنوب سرزمین‌های اشغالی مواجه بوده ایم. وی در ادامه افزود: حقیقت این است که ما اکنون در جمع آوری شواهد از شمار زیادی از شاهدان دچار مشکل شده ایم. من از این فرصت بهره گرفته و بار دیگر از دولت اسراییل می‌خواهم در این تحقیقات با ما همکاری کرده و نیز از شاهدان و قربانیان این حمله می‌خواهم با تماس با تیم تحقیقاتی، ما را در روشن شدن ابعاد این ماجرا یاری رسانند.
https://siasatrooz.ir/vdcdxn0fzyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی