شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد مطلب : 89614
به بهانه سفر وزير دفاع لبنان

ايران، خانه اميد مبارزان واقعي با تروريسم

ايران اسلامي طي سال‌هاي پس از انقلاب همواره جزو قربانيان اصلي تروريسم بوده است. كشور ما از همان روزهاي ابتدايي انقلاب داغ‌دار از دست دادن مردم و مسئولاني بود كه گناهشان دفاع از انقلاب اسلامي بود.
شايد از همان زمان هم تصميم بر اين شد تا در مقابله با گروهك‌هاي تروريستي اقدام قاطعي انجام دهد. چرا كه مشخص بود، تروريست‌ها درست مثل عروسك هاي خيمه شب‌بازي و با حركت انگشتان سروريس‌هاي ديگري در حال ايفاي نقش هستند.
گروه داعش نيز با چنين پشتيباني و هدايتي پايش را به منطقه غرب آسيا گذاشته است. آنها با حمايت و هدايت سرويس‌هاي امنيتي امريكا، اسرائيل و انگليس و حمايت‌هاي مالي كشورهاي عربي خودفروخته جرات و جسارت جنايت در منطقه را يافتند. نكته‌اي كه رهبري انقلاب در سالگرد رحلت حضرت امام(ره) نيز بر آن تاكيد داشتند: «امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ى آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است.»

ائتلاف مضحك و عدم همكاري ايران
پس از اوج‌گيري حمايت‌ها از اين گروه تروريسي، عاملان ايجاد آن در يك ائتلاف مضحك تصميم گرفتند كه براي مبارزه با آنچه خود ساخته بودند، تلاش كنند و با افتخار! از عدم دعوت از ايران (به عنوان تاثيرگذارترين كشور منطقه) سخن گفتند. اين دروغ آنها هم خيلي زود تبديل به رسوايي شد. مصاحبه رهبر معظم انقلاب پيش از ترك بيمارستان باعث شد تا چندتن از مقامات كاخ سفيد مجبور به اعتراف شوند و عدم حضور ايران در آن ائتلاف كذايي را خواسته خود ايران براي همكاري نكردن با امريكايي‌ها (كه به اعتراف اسناد اسنود و خاطرات هيلاري كلينتون يكي از دولت‌هاي ايجاد كننده داعش بود) اعلام كنند.
اما عدم حضور در آن ائتلاف دروغين به معناي آن نبوده كه ايران در مقابل تروريسم ساكن و ساكت مي‌ايستد.

ايران در خط مقدم مبارزه با تروريسم
ايران همواره اعلام كرده كه در كنار دشمنان رژيم صهيونيستي و مبارزان در مقابل تروريست خواهد بود. تروريسم و اسرائيل كه هر دو زاييده يك تفكر هستند. نكته‌اي كه رئيس‌جمهور كشورمان در ديدار مسئولان و سفراي كشورهاي اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) و به مناسبت عيد سعيد فطر بينا داشت: «متاسفانه در این منطقه و در دنیای اسلام با دو غده چرکین مواجه ایم. غده‌اي که همواره موجب آزار فلسطینیان و مسلمانان شده است و این روزها سرباز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون کشیده است. غده چرکین دیگری که موجب آزار مسلمانان در این روزها شده است حرکتی است که به نام اسلام ، دین ، خلافت و امارت آغاز شده است و اقدام به آدم کشی و مسلمان کشی در منطقه مي‌کند و همه تحلیلها نشان مي‌دهد که ریشه هر دو غده از یک نقطه نشات مي‌گیرد»
براي همين هم ايران در مقابله با تروريست كه فرزند خلف پديدآورندگان آن است هيچگاه كوتاه نيامده و نمي‌آيد. ايران بدون حضور در ائتلاف دروغين، به دنيا اثبات كرد كه در مقابله با تروريسم در صف مقدم قرار داد و به جاي شعار، عمل مي‌كند. شكست‌هاي پي‌درپي داعشي‌ها در عراق نمونه بارز همين قدرت ايران اسلامي است. نكته‌اي رئيس‌جمهور و نخست وزير عراق و رئيس اقليم كردستان بر آن تاكيد داشته‌اند: «اگر كمك‌هاي ايران نبود، عراق سقوط كرده بود»

هديه به ارتش لبنان و نگراني حاميان تروريسم
اما اين گروه‌هاي تروريستي تنها در عراق حضور ندارد. آنها به كمك حاميان غربي و عربي خود در سوريه و لبنان نيز حضور فعالي دارند و بار ديگر ايران به عنوان نقش اول منطقه در مبارزه با تروريسم، از هيچ حمايتي از دولت‌هاي مشروع اين دو كشور دريغ نخواهد كرد.
در سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران به لبنان بود كه تهران رسما به حمايت از لبنان در برابر تروريسم تاکيد كرد.
علي شمخاني در آن سفر اعلام کرد که جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن تسليحات مورد نياز را در اختيار ارتش لبنان قرار داده تا با توان بيشتري بتواند به مقابله با تروريسم و تامين امنيت بپردازد. اين رويکرد بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران به لبنان، پيامي مهم براي کل منطقه بود و آن اينکه جمهوري اسلامي تمام کشورهاي منطقه را که برقراري امنيت ‌جمعي تلاش نمايند مورد حمايت قرار مي‌دهد.
چنانکه همواره از گروه‌هاي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي حمايت کرده که آثار آن را در جنگ‌هاي ۳۳ روزه لبنان، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه غزه مي‌توان مشاهده کرد.
مواضع حمايتي ايران در قبال ارتش لبنان، با استقبال گسترده طيف‌هاي مختلف سياسي لبنان همراه شد به گونه‌اي که بسياري از آنها تحقق اين مهم را از اولويت‌هاي ضروري دولت کشورشان عنوان نمودند.

رسوايي آمريکا در لبنان
اما كشورهاي حامي تروريست خيلي زود صدايشان بلند شد.
آمريکا در دخالتي آشكار، رسما لبنان را درباره همکاري نظامي با ايران تهديد و حتي از قطع روابط سخن گفت. اين اقدام آمريکا در وهله نخست طرحي براي جلوگيري از آگاهي منطقه از توان دفاعي ايران و فراهم بودن زمينه همگرايي دفاعي منطقه‌اي به جاي وابستگي به آمريکا و نيز الگو شدن «ما مي‌توانيم» ايران براي منطقه در حوزه دفاعي است. در مرحله دوم تحرک عليه لبنان که چند حقيقت را آشکار مي‌كند.
نخست آنکه براي آمريکا صرفا منافعش اهميت دارد و امنيت و ثبات ساير کشورها اهميتي ندارد چنانکه در قبال لبنان نه حاضر به فروش تسليحات به اين کشور است و نه اجازه مي‌دهد که لبنان تسليحات خود را از ساير کشورها تامين نمايد. آمريکا با استمرار بحران امنيتي به دنبال سلطه بر ارتش و نظام لبنان است.
دوم آنکه اقدام آمريکا عليه تسليح لبنان نشان مي‌دهد آمريکا طرحي براي مبارزه با تروريسم و امنيت منطقه ندارد چرا که ضعف ارتش لبنان يعني تقويت تروريسم که استمرار بحران در منطقه را به همراه دارد.
سوم آنکه آمريکا با دخالت در امور داخلي لبنان در اصل استقلال و آزادي اين کشور را هدف قرار داده که تهديدي بزرگ براي آينده لبنان است که مي‌تواند به الگويي منفي براي کل منطقه مبدل گردد. در اصل مي‌توان گفت که آمريکا حيثيت و آبروي لبنان به عنوان يک کشور مستقل را هدف قرار داده که تسليم شدن لبنان و عقب‌نشيني از پذيرش کمکهاي نظامي ايران تحقق‌بخش نيت شوم آمريکا عليه اين کشور بود که مسلما نارضايتي لبناني‌ها از دولتمردانشان را به همراه داشت.
اما اين اتفاق نيفتاد و روز گذشته سمیر مقبل معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع لبنان درصدر یک هیئت عالی‌رتبه نظامی، برای انجام یک سفر رسمی سه روزه وارد تهران شد.
حضور وزير دفاع لبنان در تهران، پيام ويژه‌اي دارد. اينكه هديه ايران براي ارتش لبنان آماده است و علي‌رغم تهديدهاي امريكايي‌ها، باز هم كسي به صداي قدرت در حال زوال آنها گوش نمي‌دهد.

انتشار لیست تجهیزات نظامی اهدایی ایران به ارتش لبنان
تلویزیون المنار لبنان در گزارشی لیست پیشنهادی تجهیزات نظامی اهدایی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان را منتشر کرد.
در حالی که هدیه نظامی روسیه به ارتش لبنان همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد و هدیه سه میلیارد دلاری پادشاه عربستان به منظور تجهیز ارتش لبنان با سلاح فرانسوی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز بدون قید و شرط ارتش این کشور مخالفت و سراسیمگی جریان‌های نزدیک به غرب در لبنان را به دنبال داشت.
شبکه خبری المنار در گزارشی از محتوای نامه سفارت ایران در بیروت به مقامات لبنانی پرده برداشت و تاکید کرد که تهران در نامه مذکور لیست تجهیزات نظامی اهدایی‌اش به ارتش لبنان را ارائه کرده است.
بر‌اساس این گزارش لیست تجهیزات نظامی اهدایی‌ جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان بدین شرح است: تیربار دوشکا، مهمات دوشکا، توپ ۱۲۰ میلیمتری، مهمات توپ ۱۲۰ میلیمتری، توپ و مهمات توپ ۶۰ میلیمتری، موشک‌انداز ضد‌زره تاو، موشک تاو، گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری، دوربین دید در شب، گلوله تانک «تی‌ ۵۵» و مهمات تانک «تی ۵۵» و مهمات تانک «تی‌ ۶۲».
این گزارش حاکی است که لیست ارسالی از طرف جمهوری اسلامی ایران بر‌اساس پیشنهاد هیئت نظامی لبنانی، قابل افزایش است.
گفتني است که با وجود استقبال حزب‌الله، وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان لبنان و همچنین بسیاری از شخصیت‌های جریان ۸ مارس از هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان ولی «دیوید هیل» سفیر آمریکا در بیروت در دیدار با برخی از مقامات لبنانی از مخالفت واشنگتن با به سرانجام رسیدن این هدیه نظامی سخن گفته است زیرا آمریکا به هیچ عنوان دوست ندارد که لبنان از دایره نفوذش خارج شود.
به گزارش روزنامه «السفیر»، سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان قرار است در سفر به تهران از ماهیت و کمیت هدیه نظامی ایران به ارتش کشورش آگاهی پیدا کرده و اطلاعات این سفر را به منظور اتخاذ تصمیم نهایی به اعضای کابینه لبنان انتقال دهد.

هدیه نظامی ایران ارتش لبنان را در مقابله با تروریسم کمک می‌کند
نماینده حزب بعث عربی در پارلمان لبنان در سخنانی تاکید کرد هدیه نظامی ایران ارتش لبنان را در مقابله با تروریسم کمک می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "عاصم قانصوه" ديروز در سخنانی با اشاره به اینکه سیاست دور نگه‌داشتن لبنان از تحولات منطقه،ارتش لبنان را در دایره خطر قرار داد، افزود: اختلافاتی در مورد تقویت جامعه لبنانی و حفاظت امنیتی از آن وجود دارد. وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های جریان ۱۴ مارس به گونه‌ای است که ما را به وضعیت وخامت امنیتی و تعرض به ساختار ارتش رسانده، گفت: آنچه که در عرسال در مورد باقی ماندن نظامیان لبنانی در دستان تروریست‌ها رخ داده، رسوایی بزرگی محسوب می‌شود.
نماینده حزب بعث عربی در پارلمان لبنان تاکید کرد: هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان خدمت کرده و این نهاد را در مقابله با تروریسم کمک می‌کند. "عاصم قانصوه" گفت: هدیه نظامی ایران تجارت نیست که برای ممانعت از ورود آن به خاک لبنان حکم و قطعنامه‌ صادر شود.

https://siasatrooz.ir/vdchk-n6.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی