شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : 92302
آمريكا از سلطه داعش بر پالمیراي سوريه و الرمادي عراق شادمان است

روياي ۲۰۱۷ اوباما

روياي ۲۰۱۷ اوباما

تروريست‌ها در پالميراي سوريه و الرمادي عراق در حالي به جنايت و كشتار مي‌پردازند كه آمريكايي‌ها از اين روند استقبال كرده و آن را برابر با اجراي طرح اوباما براي استمرار بحران در منطقه تا سال ۲۰۱۷ مي‌دانند.
استراتژي آمريكا با دكترين هنري كيسينجر همواره بر اصل عدم پيروزي طرف‌هاي درگير جنگ در خاورميانه استوار بوده است كه بر اساس آن آمريكا با ايجاد توازن نبرد در مناطق بحراني سعي در حفظ بحران در قالب منافع خود دارد. اين راهبرد را آمريكا در سالهاي اخير در بهره‌گيري از گروه‌هاي تروريستي نيز اجرا كرده بگونه‌اي كه هر زمان عراق و سوريه دستاوردهاي بسياري در مبارزه با تروريسم داشته‌اند آمريكا با حمايت از تروريست‌ها براي برهم زدن اين روند اقدام كرده است.
اين سناريو را در مواضع اوباما مي‌توان مشاهده كرد كه بر استمرار بحران در منطقه تا سال ۲۰۱۷ تاكيد دارد..باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه تصریح کرده که "وضعیت سوریه بسیار تاثربرانگیز و پیچیده" است.اوباما درباره پایان احتمالی بحران سوریه گفت که باور ندارد که جنگ داخلی در سوریه در زمان ریاست جمهوری‌اش ( سال ۲۰۱۷) به سرانجامی برسد.المانیتور گزارش داده ، در بودجه دفاعي آمريكا همچنین ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به آموزش و تجهیز معارضان سوری تا سال مالی ۲۰۱۷ تخصیص می‌دهد.تروريست‌ها با حمايت آمريكا توانسته‌اند تا حدود زيادي بر شهر پالميرا مسلط گردند. دولت سوریه از انتقال بخشی از آثار باستانی شهر تاریخی پالمیرا به مناطق امن خبر داد تا به وسیله گروهک تروریستی داعش نابود نشود.بعد از اشغال شهر باستانی پالمیرا به وسیله تروریست‌های داعش، روزنامه عربستانی «الحیات»، خبر داد که این اقدام از بیم تلاش گروهک تروریستی داعش برای نابودی آثار باستانی و تاریخی این شهر صورت گرفته است.پس از مقاومت چند روزه نیروهای ارتش سوریه و دفاع از شهر تاریخی و باستانی «تدمر»، در استان حمص، سرانجام «داعش» این شهر را تصرف کرد.
موگريني مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعتی پس از اعلام سقوط شهر پالمیرای سوریه، نسبت به احتمال قتل عام هزاران شهروند دیگر سوری و به تاراج رفتن میراث تاریخی این کشور جنگ‌زده هشدار داد.
حمايت آمريكا از تروريست‌ها زماني آشكار تر مي‌شود كه پهپادهای آمریکایی تحت عنوان کمک به ارتش لبنان و جمع‌آوری اطلاعات تروریست‌ها بر فراز منطقه «عرسال» لبنان به پرواز درآمدند. لازم به ذكر است در عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مقر یکی از گروه‌های مسلح تروریستی در شرق حلب، کشته شدن دست‌کم ۴۰ تروریست را درپی داشت.در ادامه تخریب بارگاه‌ها و اماکن مقدس اسلامی، گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» بارگاه «خضر» پیامبر در ریف ادلب را تخریب کرد.
لازم به ذكر است اسناد محرمانه‌ای که به تازگی افشا شده‌اند نشان می‌دهند دولت آمریکا از تحرکات تروریستی در ناآرامی‌های سوریه آگاهی داشته است.این اسناد که سازمان دیده‌بان قضایی بر اساس «قانون آزادی اطلاعات» به آنها دست‌ یافته از برخی پنهان‌کاری‌های دولت آمریکا در مسائل مختلف از جمله حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» در سال ۲۰۱۱ و همچنین آگاهی رئیس‌جمهور آمریکا از صبغه تروریست‌های سوریه پرده برمی‌دارند. مطابق این اسناد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا از اکتبر سال ۲۰۱۱ تا اوایل سپتامبر ۲۰۱۲ از ارسال سلاح از بنغازی به معارضان سوریه اطلاع داشته و علی‌رغم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه سوریه اقدامی برای متوقف کردن آن انجام نداده است. در واكنش به تشديد حمايت غرب از تروريست‌ها شيخ نعيم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه سوریه هرگز تسلیم نمی‌شود و حمایت ما از دمشق توقف ناپذیر است. همچنين معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن هیچ استراتژی مشخصی در خاورمیانه ندارد تاکید کرد که برکناری بشار اسد شرایط بسیار بدتری را در سوریه ایجاد خواهد کرد.کمال قلیچداراوغلو، رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه دولت این کشور را به ارائه تسلیحات به شورشیان سوری متهم کرد و متعهد شد در صورت رسیدن به قدرت به چنین امری خاتمه می‌دهد.

استقبال آمريكا از داعش در الرمادي
آمريكا در كنار بحران سازي در سوريه در عراق نيز از تروريست‌ها حمايت مي كند تا روياي اوباما براي استمرار بحران در منطقه تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد. نیروهای بسیج مردمی در عراق یک انبار نگهداری تسلیحات متعلق به داعش را که ساخت آمریکا بود کشف و محتویات آن را ضبط کردند
لازم به ذكر است اوباما رئیس‌جمهور آمریکا درباره جنگ با داعش در عراق و سوریه تأکید کرد که آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور علی‌رغم سقوط الرمادی در این جنگ در حال شکست خوردن نیست. اين جمله اوباما از آن جهت است كه آمريكا حامي تروريست‌ها است و وضعيت الرمادي عينا همان چيزي است كه آمريكا براي ادامه بحران در منطقه به دنبال آن است. لازم به ذكر است در اقدامي كه نشانگر نيات آمريكا براي عراق است کارشناسان نظامی محافظه کار امریکا روز پنجشنبه در سخنانی در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، استراتژی فعلی امریکا را اساسا شکست خورده دانستند و گفتند امریکا باید ۲۰ هزار نیرو به منظور کمک به نیروهای عراقی و مبارزان داوطلب به این کشور اعزام کند.
سياست مغرضانه آمريكا در عراق زماني آشكارتر مي‌شود كه جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که قرار نیست آمریکا کاری برای آزاد شدن بخش‌هایی از عراق از تصرف داعش انجام دهد و این مردم عراق هستند که باید با داعش بجنگند.اين نكته قابل توجه است كه عراقي‌ها نيز به عدم صداقت آمريكا در كمك به كشورشان پي برده‌اند كه سفر العبادي به روسيه در همين چارچوب بوده است. حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در سفر خود به مسکو پایتخت روسیه، با ولادیمير پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.در دیدار العبادی با لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای ارسال سلاح و تجهیزات به بغداد برای مبارزه با داعش خبر داد.لازم به ذكر است در ادامه مبارزه عراق با تروريسم نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد دلایل سقوط شهر الرمادی به دست گروهک تروریستی داعش بررسی و عاملان آن در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند. خبر ديگر آنكه نیروهای امنیتی عراق پس از وارد کردن ضربه مهلک به داعش و ورود به پالایشگاه «بیجی»، ۳۰۰ سرباز عراقی را آزاد کردند.
منابع خبري اعلام كردند ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا که این روزها به شدت از سوی نیروهای سیاسی عراق مورد حمله قرار می گیرد، در روز پنجشنبه یک فروند جنگنده سوخوی عراقی را در الرمادی هدف قرار داده است. همچنین گفته شده، ائتلاف قصد دارد با هدف تشکیل یک دولت فراگیرتر درعراق، نشستی درپاریس برگزار کند.

https://siasatrooz.ir/vdcf0md1.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی