پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : 92372
حملات ائتلاف عربستاني - آمريكايي به يمن ده‌ها كشته و زخمي بر جاي گذاشت

نجم الثاقب پاسخ يمني به تجاوزات سعودي

نجم الثاقب پاسخ يمني به تجاوزات سعودي

همزمان با تشديد حملات عربستان به يمن با ده‌ها شهيد و زخمي، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک‌های جدیدی به نام «النجم الثاقب ۱ و ۲» به عربستان شلیک کردند.
با گذشت ۲ ماه از حملات گسترده ائتلاف سعودي - آمريكايي به يمن، مردم و ارتش اين سرزمين در كنار انصارالله پاسخي‌ همه‌جانبه به اين حملات داده‌اند چنانكه حتي محافل رسانه‌اي و سياسي غرب نيز بر شكست عربستان در اين جنگ اذعان كرده‌اند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برای اولین‌بار از سامانه موشکی ساخت یمن پرده برداشته‌اند که در مدل‌های مختلف در بخش صنعت نظامی این کشور تولید شده است.
شبکه خبری «المسیره» یمن، با انتشار تصاویر این سامانه موشکی گزارش داد که این سامانه در دفاع از یمن طی حمله نظامی ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان و همکاری ایالات متحده استفاده شده است. بر‌اساس این خبر این سامانه موشکی «النجم الثاقب» نامیده شده که از قرآن برگرفته شده است و جایگاه‌های تک‌بخشی و سه بخشی ثابت و متحرک برای شلیک موشک‌های این سامانه در نظر گرفته شده است.
موشک‌های سامانه «نجم ثاقب ۱» تا ۴۵ کیلومتر بُرد دارد و دارای کلاهک انفجاری به وزن ۵۰ کیلوگرم است که می‌تواند خسارت‌های فراوانی به هدف خود وارد کند. موشک‌های سامانه «نجم ثاقب ۲» تا ۷۵ کیلومتر بُرد دارد و کلاهک انفجاری این موشک‌ها ۷۵ کیلوگرم از مواد‌منفجره را با خود حمل می‌کند.
تصاویری که شبکه «المسیره»، از رونمایی این سامانه منتشر کرده نشان می‌دهد که موشک‌های سامانه نجم ثاقب ۱ برخی مناطق نظامی مرزی عربستان در مرز منطقه جیزان را هدف قرار داده‌اند.
مناطق مهمی در جازان (جیزان) مورد هدف واقع شده‌اند از جمله العمود، جبل‌الدود، جبل‌الدخان، الرمیح، برج و مرکز امنیتی الردیف، اردوگاه نظامی قوزع، اردوگاه نظامی العین الحاره که یکی از مهمترین اردوگاه‌های نظامی عربستان در این منطقه به شمار می‌رود. این شبکه همچنین تصاویری از شلیک دو موشک نجم ثاقب ۲ به عمق خاک عربستان در جیزان منتشر کرده است.
لازم به ذكر است سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن، از استفاده عربستان از پهپاد در عملیات تجاوز به یمن خبر داد. سرتیپ «احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن و مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی گفت که دلیل درگیری‌های مرزی انصارالله با عربستان سعودی این است که این جنبش می‌خواهد از این راه، دولت یمن را به مذاکره مشروط وادار کند که طبعا این اقدام درست نیست.
العسیری در ادامه فاش کرد که هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف، یکی از روستاهای یمن را که شمار زیادی از انصارالله در آن حضور و فعالیت داشتند، شناسایی کرده‌اند که از این روستا به سوی «نجران» موشک شلیک شده است. خبر ديگر آنكه رئیس انجمن علمای یمن از علمای مصر و رهبران الازهر خواست تا برای توقف تجاوز ظالمانه عربستان به یمن تلاش کنند. بر اثر حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به دانشکده پزشکی در استان الحدیده واقع در غرب یمن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.
این در حالی است که مؤسسه«خانه آزادی» یمن در هفتمین گزارش آماری خود از اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد که بر اثر حملات عربستان تاکنون، ۴۰۲۱ یمنی شهید و ۷۰۱۷ تن نیز زخمی شده‌اند. بر‌اساس گزارشی که مؤسسه خانه آزادی یمن منتشر کرده است در این حملات همچنین ۵۷۶ کودک و ۲۶۱ زن نیز به شهادت رسیده‌اند و همچنین ۱۱۲۱ تن از زخمی‌ها کودکان زیر ۱۵سال و ۷۸۲ تن نیز زن هستند. بر‌اساس این گزارش، همچنین تعداد ۷۸۶ مجموعه مسکونی مورد حملات زمینی، هوایی و دریایی قرار گرفته است.
این مؤسسه تأکید کرد که در این حملات ۷۵۸۳ باب خانه مورد حمله قرار گرفته است که به‌صورت کلی یا جزئی تخریب شده و ۱۷۱ منزل بر سر ساکنان آن تخریب شده است و تعداد مؤسسات یا اموال عمومی که در این حملات تخریب شده است به ۱۰۶۴ مؤسسه می‌رسد. بر‌اساس این گزارش، همچنین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار خانواده مجبور شده‌اند برای فرار از حملات عربستان خانه و شهرهای خود را ترک کنند.

https://siasatrooz.ir/vdcci1qo.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

اسمماعیل / ب
به امید روزی که خاندان آل سعودی به قعر جهنم سقوط کنند ان شاالله