پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : 98010

قیام ۹ دی تجلی میثاق مردم با انقلاب

قیام ۹ دی تجلی میثاق مردم با انقلاب

امروز یادآور روزی است که مردم ایران بار دیگر بصیرت خود را برای جهانیان به نمایش گذاشتند و با حضور باشکوه خود در این روز بار دیگر با ولایت تجدید پیمان کردند
رهبر انقلاب اسلامی، در ابتدای درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه ۹ دی، این روز را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.
در حقیقت دیگر مردم ایران نمی‌توانستند در برابر عده‌ای جاهل و البته مغرض که بدون توجه به اعتقادات دینی و مذهبی و به بهانه عدم تمکین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در روز عاشورا به اعتقادات دینی بی‌احترامی کرده و لکه ننگی در تاریخ غنی ایران برجا گذاشتند، صبوری کنند.
این گروه از سوی مخالفان نظام، چه در داخل و چه در خارج از کشور هدایت می‌شدند به قصد سرنگونی پرچم جمهوری اسلامی ایران در خیابان‌ها به فتنه‌گری پرداخته و با آتش زدن اموال عمومی سعی در خدشه‌دار کردن نظام مقدس اسلامی داشتند.
حرمت‌شکنان و هنجارشکنان و ساختارشکنان با شکست خود در عرصه دموکراسی، در پازل از قبل طراحی شده دشمن قرار گرفته بودند و همچون محاربان احزاب هم قسم شده بودند تا در یک میدان به ظاهر مردمی با فریب و حُقه و نیرنگ، جمهوری اسلامی را با دست مردم به قتلگاه ببرند و با گرفتن رأی از مردم چنین وانمود کنند که آن‌ها خواهان تغییرات ساختاری در نظام سیاسی کشور هستند.
در ماجرای فتنه ۸۸ جریاناتی مانند بهائی‌ها، منافقین، مارکسیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و حتی عبدالمالک ریگی نیز وارد میدان شدند و از سوی دیگر نیز از شروع فتنه رادیو بی‌بی‌سی تبدیل به تلویزیون شد و رادیو آمریکا نیز VOA راه‌اندازی کرد و از بیانات و موضع‌گیری‌های مقامات غربی و همچنین رژیم صهیونیستی نسبت به جنبش سبز و سران فتنه، این تلقی می‌شود که این ائتلاف برای انتخابات نبود و مخرج مشترک این ائتلاف براندازی نظام بود.
اما اکثر مردم ایران که همواره ولایتمداری خود را به عرصه نمایش گذاشته و مطیع محض اهداف مقدس نظام و مقام معظم رهبری بودند، به یکباره در روز ۹ دی، چنان غرشی کردند که تمام فتنه‌ها را از ریشه خشکاندند، آنان با موج خروشان خود که از دریای وجودی حضرت سیدالشهدا(ع) نشأت می‌گرفت، توانستند چشم طمع کسانی که دل به تزلزل نظام بسته بودند کور کرده و کشتی نظام مقدس را به ساحل آرامش برسانند.

تجدید پیمان با ولایت
دشمنان در فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین رکن اسلام را که «ولایت فقیه» است هدف قرار دادند و با حضوری حساب شده به فتنه‌گری خود امیدوار بودند. اما در روز ۹ دی ملت ایران پاسخی دندان‌شکن به بی‌حرمتی‌ها و برخی هنجارشکنان نشان داده و به استکبار جهانی نیز اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها کید دشمن را خنثی می‌کند. مهم‌ترین نکته این روز تجدید پیمان دوباره با آرمان‌های انقلاب و تاکید بر اصل ولایت فقیه بود. در حقیقت هدف از تجمع بیان این موضوع به دشمنان است که مردم در هر شرایطی پشتیبان اسلام، انقلاب، ولایت و حامی خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس هستیم و اگر افراد کم خرد و بی‌خردی بخواهند با انگیزه فتنه‌گری و براندازی نظام اقدامی انجام دهند با تمام قوا مدافع ولایت، رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.
۹دی ثابت کرد مسئله ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قائمه اصلی است که محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است. اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود، به خاطر ولایت مردم به نظام وابسته هستند.
این بدین معناست که در این نظام مسائل اقتصادی، سیاسی، ارتباطات بین‌المللی و هر نوع تحولی نمی‌تواند مردم را جذب و دفع کند؛ اینکه عده‌ای باغ سبز و سرخ نشان دهند و مردم به طرف آن بدوند و یا اگر حادثه اقتصادی و بحرانی به وجود آید، مردم از نظام بر می‌گردند؛ این‌ها همه فکر‌ها و تصورات کشورهایی چون آمریکاست و یا تصورات عده‌ای از احزاب و جریان‌های لائیک در کشور است.

ساکتین فتنه چه کسانی بودند؟
اگرچه نمی‌توان ساکتین و برخی از خواص که در جریان فتنه ساکت مانند و هیچ عکس‌العملی را نداشتند را جزو فتنه‌گران دانست؛ اما در عین حال باید گفت که این افراد برای ما به عنوان عناصر زاویه‌دار با رهبری مطرح شدند و اعتماد ما از این افراد سلب شده است. در جریان فتنه مقام معظم رهبری بسیار محکم مقابل فتنه ایستادند بنابراین اگر کسی در رکاب رهبری قرار نگرفت زاویه با رهبری پیدا کرده است؛ کسی که در جریان فتنه گوشه‌ای نشسته باشد و ساکت بماند هم با رهبری فاصله گرفته است.
در زمان امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین که حضرت با معاویه می‌جنگیدند و یا در جنگ نهروان، افرادی بودند که از حضرت علی(ع) فاصله گرفتند نمی‌توان گفت که این افراد جزو لشگر معاویه یا نهروانی‌ها بودند ولی در عین حال آن‌ها ولایت را و امامت علی(ع) را قبول نداشتند و در ولایت و امامت امام علی(ع) شک داشتند.
حتی بسیاری نیز عقیده دارند که در بحث فتنه ۸۸ کسانی که سکوت کردند اگرچه فتنه‌گری نکردند اما با سکوت خود اقدامات فتنه‌گران را تأیید می‌کردند. در جامعه اسلامی، انسان ساکت معنا ندارد؛ زیرا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی و انسانی و اسلامی هر فرد مسلمان است. و در بسیاری از روایات از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است که مؤمن بی‌دین را کسی است که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند.

فتنه ۸۸ به عنوان عبرتی برای آیندگان باید بازخوانی شود
در این زمینه باید گفت گروهی از دشمنان هنوز نیز در تلاشند تا این فتنه و قیام ۹ دی به فراموشی سپرده شود، دلیل نگرانی این گروه افشای اسرار عناصر اصلی پشت صحنه و ابعاد بیشتری از فتنه و عکس‌العمل مردم و خشم آن‌ها نسبت به فتنه‌گران است از این‌رو تلاش زیادی را در جهت کمرنگ کردن و به تاریخ سپردن فتنه ۸۸ انجام می‌دهند در حالی که فراموش کردن فتنه ۸۸ و قیام ۹ دی فراموش کردن وقایعی عبرت‌آموز برای نسل بعدی کشور است.
یکی از کارهایی که خداوند منان در قرآن به صورت جدی به آن اشاره داشته است بیان قصه گذشتگان است و بیان سرنوشت امت‌های گذشته که در کامیابی‌ها و ناکامی‌ها درگیر بودند.
درعین حال باید توجه داشت که ساکتین فتنه اکنون دیگر نمی‌توانند در مسیر ملت ایران به عنوان راهنما قرار بگیرند چراکه راهنما باید مسیر را بشناسد بنابراین کسانی که نتوانستند فتنه‌ای به این بزرگی را درک کنند بینش و بصیرت ندارند و نمی‌توانند در کانونهای سرنوشت‌ساز قرار بگیرند چراکه احتمال اشتباه مجددشان وجود دارد.
از سوی دیگر ملت ایران باید همواره هشیار باشند که دشمنان نظام همواره برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران برنامه داشته و این تشخیص و اقدام و تصمیم به موقع مردم کشور است که مسیر سعادت یک آن‌ها را تأمین می‌کند.

https://siasatrooz.ir/vdchvvnw.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی