يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 126509

با «ابن هرمه‌های» زمان چه باید کرد؟

امام علي‏ (ع) هنگامی كه از خيانت ابن هَرمَه مأمور بازار اهواز اطلاع یافت، به رفاعه چنين نوشت: هنگامی كه نامه ‏ام را خواندی، ابن هرمه را از بازار بركنار كن و او را به خاطر مردم از كار بازدار و سپس زندانی نما و خبر آن را اعلان عمومی كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهی نكنی كه نزد خداوند، هلاك شوی و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه می‌دهم. هنگامي كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان.» اما مجازات ابن هرمه همچنان ادامه دارد...
این واقعه تاریخی از دوران حکومت امیر مؤمنان علی (ع) را آوردیم تا به فساد شنیعی برسیم که از سوی یک مسئول رخ داده است.
مدیرکل ارشاد استان گیلان مرتکب یک فساد اخلاقی شنیع شده که اخبارش در رسانه‌ها منتشر شده و وزارت ارشاد نیز یک بیانیه صادر کرده و در آن گفته که در مدیرکل برکنار شده و در دست پیگیری است.
ان شالله که گربه باشد اما اگر نبود، با چنین فردی چه باید کرد؟
آیا باید پنهان کرد و با او برخوردی نکرد؟
آیا باید با انتشار دهنده فساد آن مسئول برخورد کرد که چرا آن را آشکار کرده است؟
یا نه، باید با مدیر فاسد آنگونه که امیر مؤمنان قاطعانه برخورد کردند، برخورد کرد؟!
حکم جرمی که مدیرکل مرتکب شده در صورت اثبات اعدام است، فرد دوم نیز حکم مرگ دارد که در شرع اسلام تعیین شده است.
دیروز دو نماینده مجلس دو واکنش متفاوت به این اتفاق از خود نشان دادند.
حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم درباره این فساد شنیع گفته؛ اگر واقعیت داشته باشد جرم آن‌هایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند. ویدئویی را عده‌ای پخش کردند که نه چهره طرف و نه مکان آن قابل شناسایی آنچنانی است.
البته انتشار خبر چنین اتفاق زشتی در این شرایط و در ماه محرم، خود مسئله‌ای است که نمی‌توان از کنار آن آسان گذشت، اما اتهامی است که به فرد خاطی وارد شده و او تاکنون واکنشی نداشته و تایید و تکذیب هم نکرده است.
منطقی هم نیست، اگر آن فرد جرمی مرتکب شده، آن را تقلیل داد و منتشر کننده خبر آن جرم را بیشتر مجرم دانست!
اما یک نماینده دیگر مجلس به نام محمودوند نظر مخالف ذوالنوری دارد و گفته، جریان مدیرکل ارشاد گیلان اوج مصیبت است.امروز هیچ پاسخی برای بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی نداریم.
البته این مسئله ربطی به بچه مذهبی‌ها و حزب اللهی‌ها ندارد، افرادی مانند این مدر کل، ظاهرالصلاح هستند و تا به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند!
چنین رفتاری احتمال دارد از سوی هر کسی رخ دهد، فساد است و تفاوتی هم نمی‌کند فرد انجام دهنده آن چه کسی باشد اگر ثابت شود برای اعتماد افکار عمومی، باید مجازات شود و مجازات سنگین‌تر از یک فرد عادی چرا که مسئول بوده است مسئول فرهنگ و ارشاد!
اگر احکام اسلامی در کشور جاری است که جاری است، باید همچون امیر مؤمنان با چنین تخلفاتی برخورد شود، نمونه‌ برخوردی که ایشان با ابن هرمه داشتند الگوی
کاملی است.
حال اگر قرار است با انتشار دهنده آن هم برخورد شود، بر اساس قانون اقدام شود. اما به این نکته توجه شود که اگر فساد او آشکار نمی‌شد و به اعمال شنیع خود ادامه می‌داد، چگونه با چنین فردی برخورد می‌شد؟
قدر مسلم، همچنان باید منتظر بود تا گناه او اثبات شود و همانگونه که گفتیم،‌ان شاالله گربه باشد،‌اما اگر نبود،‌باید با چنین فردی که آبروی کشور، ‌نظام، ‌اسلام و مردم را برده است، با اشد مجازات برخورد شود.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcawin6o49num1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی