جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : 126547

از قیام عاشورا تا قیام مهدی موعود (عج)

محرم، کربلا، عاشورا، کلماتی است با مفاهیم والا، برای درک و فهم آنها نیازمند آگاهی، تعقل، تفکر و رسیدن به یک عشق پاک است، اگر در باره قیام اباعبدالله الحسین (ع) تنها به وجه عزاداری آن بپردازیم و به ابعاد مهمتر آن نرسیم و نپردازیم، درکی واقعی از واقعه کربلا نبرده‌ایم.
این روزها برای تخطئه عزاداری برای شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش، تلاش‌های زیادی می‌شود. البته که عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت و یارانش، زنده نگه داشتن آن قیام تاریخی، بی ‌بدیل، بی‌نظیر و نایاب در جهان است و حتی نمی‌توان نمونه‌ آن را در آینده داشت.
همین عزاداری‌ها است که پس از 1400 سال عاشورا و کربلا همچنان زنده است و همچون خورشیدی فروزان بر جهان می‌تابد، چرا که امام حسین(ع) با انسان و انسانیت کاری کرد که تا قیام قیامت یاد این قیام از خاطره‌ها بیرون نخواهد رفت و هر سال پر رنگتر و تأثیرگذارتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
عاشورا و کربلا، نقطه عطف مهمی برای جهان اسلام، شیعیان و آزادی‌خواهان جهان است. درس‌هایی که امام حسین (ع) در قیام خود به جامعه بشری داد، تاکنون نمونه‌ای از آن وجود نداشته است.
نگرانی‌هایی که از سوی بد دلان و بد طینتان از برگزاری هر ساله محرم و عاشورا از خود نشان می‌دهند و آن را در قامت دشمنی و تخریب و تخطئه عزاداری‌های محرم بروز می‌دهند، حقانیت قیام اباعبدالله الحسین(ع) را به اثبات می‌رساند وگر نه برگزاری مراسم عزاداری چه دخلی به رسانه‌هایی چون اینترنشنال، بی بی سی، من و تو و هر شبکه‌ و تفکری دارد که قصد تخریب آیین عزای حسینی را در سر می‌پرورانند و علیه آن اقدام می‌کنند؟
با وجود همه دسیسه‌ها و تخریب‌هایی که علیه قیام اباعبدالله الحسین(ع) می‌شود، اما می‌بینیم که روز به روز بر شور و حال این مراسم در سراسر جهان افزوده می‌شود.
در میان این شور و حال وصف ناشدنی و زیبا که مردم ایران و دیگر کشورهای مسلمان، شیعیان و آزادگان جهان از خود بروز می‌دهند، شعور آنها نیز با روشنگری‌های سخنوران، تحلیلگران، کارشناسان امور دینی و مذهبی هنگام برگزاری آیین عزاداری باید در نظر گرفته شود چرا که حجم تبلیغات منفی، تخریب‌ها، تخطئه‌ها و شبهه افکنی‌ها علیه عاشورا و کربلا بسیار افزایش یافته و کار بجایی رسیده که تحریفات زیادی هم صورت می‌گیرد.
هر چند مردم و پیروان اباعبدالله الحسین (ع) از آگاهی و بصریت لازم برخوردارند اما با این وجود، نسل‌های تازه با هجمه سنگینی از سوی رسانه‌های معاند روبرو هستند و قطعاً تبلیغات منفی علیه اسلام، تشیع، قیام امام حسین(ع) بسیار سنگین است و تأثیر خود را بر روی جوان امروزی خواهد گذاشت.
قیام سید و سالار شهیدان، با اندک سربازان و یارانش، در مقابل فوجی از لشکر دشمن، یک اتفاق ساده و سهل نبود، از دید دنیایی به آن نگریسته شود، هستند آنهایی که جنگ لشکر امام حسین (ع) با لشکر یزید را بی فایده می‌پندارند و از عمق قیام اباعبدالله الحسین(ع) آگاهی ندارند و نمی‌توانند آن را درک کنند.
طبیعی است که برای برخی درک آن مشکل و حتی ناشدنی باشد، اما آنچه که در این میام مهم است تأثیر گذاری فلسفه قیام امام حسین(ع) در قامت شخصیتی است که قصد اصلاح دین خدا را دارد که برخی آن را بیراهه برده و منحرف کرده‌اند. حضرت امام حسین(ع) همه آنچه که دارد فدای آرمانی می‌کند که جز خدا را نمی‌توان در آن راه دید. و آنهایی که با ایشان تا پایان که به شهادت متصل می‌شود، ‌با اعتقاد قلبی، عقلی و آرمانی باقی می‌مانند و می‌دانند که مرگ نتیجه این ایستادگی است.
هر کسی را یارای چنین پیروی نیست و قیام فرزند امام حسین (ع)،‌مهدی موعود (عج) نیز چنین حال و هوایی دارد، یاران خاص حضرت که 313 تن هستند، جای خود، در قیام مهدی موعود شکست در کار نخواهد بود هر چند یارانش هم اندک باشند، اما در پیروی از ایشان مرز بین حق و باطل به نازکی یک تار مو خواهد بود که تشخیص درستی از آن نیازمند بصیرت و نگاه درست به وقایعی همچون عشورا است. ان شاالله همه از آن بصیرت برخوردار باشیم و عاشورا را درس عبرت برای خود و آیندگان بدانیم.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcc0eqsm2bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی