شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 126572

روزهای عبرت

غرب در فضای سیاسی و رسانه‌ای همچنان رویه‌ای تکراری را در قبال ایران دنبال می‌کند چنانکه از یک سو با ادعاهای دو پهلو در باب توافق و گزینه‌های روی میز همچنان اعزام ناوگان‌ هوایی و دریایی به منطقه به دنبال شرطی سازی اقتصاد ایران است و از سوی دیگر با ابزار رسانه در جنگی ترکیبی با ادعاهای همچون سالگرد حوادث پاییز سال گذشته و خبرسازی‌های زنجیره ای با محوریت ناامید سازی ایرانیان از اینده کشورشان که دامنه آن به عرصه آب و هوا نیز رسیده است، سناریوی اغتشاش و ناامن سازی و در صورت تان چند پاره سازی ایران را دنبال می‌کند. در همین حال غربی‌ها تحرکات قابل توجهی در حمایت از گروهک تروریستی و ضد انقلاب صورت داده اند که  حمایت‌های آشکار از گروهک تروریستی منافقین است که همراهی سوئد با دروغ پردازی‌های این گروهک و صدور حکم برای حمید نوری، حضور مقامات آمریکایی از جمله پنس و پومپئو معاون و وزیر خارجه ترامپ و برخی مقامات کانادایی و اروپایی در سیرک این گروهک در پاریس در حالی که اخیرا آلبانی در چارچوب تامین امنیت خویش با یورش به مقر این گروهک دستگاه‌های جاسوسی و خرابکارانه آنها را مصادره کرده و... از جمله این اقدامات است.
مجموع این ترکیب در حالی به زعم خویش به دنبال نمایش ائتلافی علیه ایران پس از شکست سیرک همبستگی در جرج تاون هستند که این روزها ( ۴- ۸ مرداد) روزهای تاریخی مهمی برای ملت ایران است که مرور آنها می تواند درس و پیامی مهم برای این توهم زدگان باشد.
در سال ۱۳۶۷ در چنین روزهایی در حالی که براساس قطعنامه ۵۹۸ جنگ میان ایران و عراق به پایان رسیده بود، ترکیبی از سران گروهک تروریستی منافقین، رژیم بعث عراق و حامیان غربی آنها، با توهم ضعف ایران حمله‌های همه جانبه را آغاز کردند حال آنکه نیروهای مسلح و مقاومت مردمی در عملیاتی بزرگ و ماندگار به نام مرصاد تمام آن توهمات را نابود و برگی زرین را در حراست از ایران زمین ثبت نمودند. در آن زمان غرب در تصور آن بود که منافقین مولفه ای قوی برای به زانو در آوردن ایران است و منافقین نیز غرب را حامی بزرگ نظامی و اطلاعاتی برای رسیدن به توهمات جنایتکارانه خویش علیه ملت ایران می دانست.
امروز پس از گذشت سالها بار دیگر این توهم را می توان در می توان در میان سران این گروهک از هم پاشیده که پوسته ای ظاهری از آن باقی مانده که صرفا با نمایش‌های مضحک خود به دنبال پنهان سازی این فروپاشی است، برخی کشورهای غربی که رسما به حمایت از این گروهک تروریستی می پردازند و نیز رژیم صهیونیستی مشاهده کرد که ادعای آمادگی برای گزینه ای دیگر در صورت تن ندادن ایران به زیاده خواهی‌های مذاکرای را مطرح می سازند. مطالعه و مروری بر عملیات مرصاد برای این جمع امری ضروری می باشد چرا که در آن زمان ملت ایران با کم ترین امکانات و ادوات نظامی در برابر متجاوزان پیروز شد و امروز ایران به اذعان جهانیان در جمع دارندگان پیشرفته ترین ادوات و تجهیزات از جمله قدرت موشکی، پهپادی است چنانکه آمریکا رسما توان پهپادی ایران را خطرناک ترین تهدید برای خود عنوان کرده است.
بر این اساس می توان گفت که سیاست فشار و تهدید برای امتیازگیری، طرحی از پیش سوخته است و رویکرد غرب به تکرار چنین رویه ای که این روزها با ادعای توافق موقت و یا آزادی زندانیان امریکایی، از آن یاد می شود، به باج خواهی از ایران پرداخت. غربی‌ها به نظر می‌رسد پیش از بیان ادعای گزینه دیگر به مطالعه حماسه‌های ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس و بویژه عملیات مرصاد بپردازند تا دریابند که سرنوشت چنین توهمی چه خواهد بود. قطعا نتیجه چنین رویکرد منطقی و عقل گرایانه‌ای، خودداری از دل سپردن آنها به ادعاها و خیال پردازی‌های جماعتی تروریست و جنایت کار همچون منافقینی است که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آغشته است و رژیم صهیونیستی که دهها هزار فلسطینی را به خاک و خون کشیده است، برای وارد نشدن به جنگی است که جز شکست و نابودی برای آنها نتیجه ای به همراه ندارد،خواهد بود. عملیات مرصاد درس عبرتی برای آنانی است که این روزها همچنان توهم چندپاره سازی ایران در لوای واژگانی همچون تکثر گرایی، رفراندوم، دفاع مشروع، ناتوانی جمهوری اسلامی برای تامین نیازهای قومیت‌ها  و اقلیت‌ها و.... را در سر دارند و در این راه از هیچ جنایتی در لوای ادعاهای حقوق بشری و آزادی خواهانه برای بخشی از جامعه فردگذار نیستند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdca0in6u49num1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی