دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 128118

جشنی متفاوت‌تر از همیشه

این روزها در بسیاری از نقاط جهان، تب و تاب برگزاری مراسم‌های کریسمس و سپس سال نو میلادی مشاهده می‌شود حال آنکه در میان خریدها و تکاپوهای برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های این روزها، کریسمس امسال دارای تفاوتی بس مهم با سالهای گذشته است. هشتاد روز است که واکنش رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به دفاع مشروع ملت فلسطین، کشتارهای دسته جمعی در غزه و حتی در کرانه باختری بوده است. امسال کریسمس در حالی فرا رسید که تحولات غزه چند نکته مهم را برای جهانیان آشکار ساخت:
نخست آنکه برخلاف آنچه صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن ادعا می‌کنند، ماهیت و ذات صهیونیسم نه تنها علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت و تمام ادعیان الهی از مسلمان گرفته تا مسیحی و یهودی است. صهیونیست‌ها در طول 80 روز مسیحیان بسیاری را قتل عام کرده و کلیساها را در کنار مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس بمباران و ویران کرده‌اند در حالی که صدها نفر این مکان‌ها را مکان امن دانسته و آنجا پناه گرفته بودند. رفتار شناسی صهیونیست‌ها در این روزها به خوبی نشان داد که جنگ صهیونیسم تفاوت دینی و مذهبی نمی‌شناسد و آنها نیز همچون سایر گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته اتاق فکرهای امریکا و انگلیس صرفا کشتار را آموخته‌اند و بس.
دوم آنکه هر چند که صهیونیست‌ها و سران غرب برآن بوده‌ند تا با تفکیک دینی، مانع از اتهام افکار عمومی جهان علیه صهیونیسم و فاجعه‌ای به نام حاکمیت سرمایه‌داری در جهان شوند که تظاهرات‌های برگزار شده در جهان نشان داد افکار عمومی دیگر پذیرنده این فریبکاری‌ها نمی باشد. برگزاری تظاهرات چند صد هزار نفری در کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا به عنوان کشورهای اصلی حامی رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطین گواهی بر این حقیقت است که دستاوردی بزرگ برای مقاومت می‌باشد. امسال در بسیاری از نقاط جهان مسیحیان خود را شریک درد و غم مردم غزه دانسته و در کنار مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی بر حمایت از فلسطین تاکید کرده‌اند در عین آنکه مسلمانان نیز در بسیاری از کشورها از جمله در ایران با آغوش باز و به حرمت مسیحیان تلاش کرده‌اند تا شریک شادی مسیحیان در کریسمس گردند. این همدلی چنان است که کشیش اسحاق، مسئول کلیسای پروتستان در شهر تاریخی بیت لحم در کرانه باختری اشغالی، در مراسم کریسمس سخنرانی خود را با «عیسی زیر آوار است» آغاز کرد و گفت: ما عصبانی و آزرده‌ایم و به جای شادی در کریسمس عزاداری می‌کنیم. بیش از ۲۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند، هزاران نفر از آنها هنوز زیر آوار هستند و تقریبا ۹۰۰۰ کودک به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کشته شده‌اند. غزه‌ای که می‌شناختیم دیگر وجود ندارد. این یک پاک سازی است. این یک نسل کشی است. دنیا تماشا می‌کند.» در همین حال مسیحیان فلسطینی امسال برخلاف سنت هر ساله خود، شب کریسمس را غرق در اندوه سپری کرده و با روشن کردن شمع، برای پایان حملات علیه غزه دعا کردند.
نکته قابل توجه در این میان  سیاسی کاری رسانه‌های غربی از جمله فارسی زبانان معاند در قبال کریسمس است. آنها در حالی برآنند تا شور و نشاطی جهانی را از کریسمس به نمایش گذارند و به نوعی افکار عمومی را به این جشن‌ها با واژگانی همچون آداب سنتی و تاریخی کشورها در برگزاری کریسمس(با محوریت نمایش آیین‌ها و اداب انگلیسی) معطوف سازند که این اخبار به مولفه‌ای برای توجیه تشدید سانسور جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مبدل ساخته‌اند حال آنکه وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه ده‌ها هزار مجروح و بیمار فلسطینی در غزه نیاز به کمک دارند، اعلام کرد کودکان غزه شیر برای خوردن ندارند.
 این امر زمانی‌ آشکارتر می شود که در بسیاری از کشورها در حمایت از غزه مردم کریسمس را با سکوت و یا با نام غزه برگزار می‌کنند که این رسانه‌ها پردازشی به این مسئله ندارند چنانکه گروهی از مردم سیدنی استرالیا در حمایت از مردم فلسطین، کارزار کریسمس خاموش به راه انداختند و با شعار عیسی (ع) در فلسطین متولد شد راهپیمایی کردند.کلیسا‌های سوریه در بیانیه‌ای مشترک لغو جشن‌های کریسمس را اعلام کردند.
رفتار این رسانه‌ها نشان می‌دهد که پس از شکست در ماموریت تطهیر‌سازی و توجیه جنایات صهیونیست‌ها، اکنون به دنبال بهره‌گیری از گزینه‌هایی همچون کریسمس و تعطیلات سال نوع میلادی برای سانسور این جنایات و مظلومیت ملت فلسطین هستند.امسال کریسمس هر چند که جنگ صهیونیسم با تمام ادیان الهی از مسلمان و مسیحی گرفته یا یهودی و... را آشکار ساخت اما همزمان صحنه جلوه‌های زیبایی به نام همدلی پیروان همه ادیان الهی با غزه بود که نشانگر شکست صهیونیسمی است که جنگ ادیان را همواره راهکار بقای خود قرار داده است.

قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcizvazvt1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی