دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 128821

رازی که سر به مهر نماند

فضای افکار عمومی جهان به واسطه هوچی‌گری‌ها و سلطه رسانه‌ای غرب این روزها معطوف به اوکراین شده است بگونه‌ای که کمتر مقام و رسانه غربی را می‌توان یافت که در باب سالگرد جنگ اوکراین سخن‌ نگوید و یا پردازش تحلیلی و رسانه‌ای نداشته باشد. این رویکرد به اصطلاح ابرقهرمان سازی از افرادی همچون زلنسکی که 20 درصد از خاک اوکراین را بر باد داده و حامیان اروپایی و آمریکایی آن در حالی صورت می‌گیرد که پنج ماه است که ساکنان غزه در بدترین شرایط انسانی زیر آتش رژیم اشغالگر گرفتار نسل کشی هستند. آنچه در میان این اخبار و پردازش‌ها، از سوی نهادهای بین‌المللی مطرح و البته توسط رسانه‌های غربی به حاشیه رانده شد مربوط به سوریه است. سازمان منع تسلیحات شیمیایی به تازگی افشا کرده بر اساس دلایلی متقن گروه تروریستی داعش عامل حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ در شهر مارع در نزدیکی حلب بوده است. تیم شناسایی و تحقیقات این سازمان در گزارشی به این جمع‌بندی رسید که یگان‌هایی از داعش عامل حمله با گاز خردل به چندین منطقه در سراسر این شهر در روز نخست سپتامبر سال ۲۰۱۵ بوده است. سازمان مذکور گفته است: هیچ سازمان دیگری از ابزارها، انگیزه‌ها و توانمندی‌های لازم برای استفاده از گاز خردل به عنوان بخشی از حمله به مارع در ۱ سپتامبر ۲۰۱۵ برخوردار نبوده است.
این اعتراف در حالی افشاگر سالها دروغ پردازی غربی‌ها در قبال سوریه و متحدانش است که دروغ پردازی‌ها و اتهام‌زنی‌های واهی شیمیایی صرفا علیه نظام سوریه نبوده است بلکه آمریکا در گذشته نیز بارها این حربه را علیه سایر کشورها به کاربرده و به این بهانه نیز اشغالگری و جنایت ضد بشری خود را توجیه کرده‌اند. نمود عینی این رفتار را در ادعاهای آنها در قبال عراق می‌توان مشاهده کرد که به اذعان کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا، جرج بوش در کنار تونی بلر نخست وزیر انگلیس با دروغ سلاح شیمیایی صدام و حتی بدون مجوز سازمان ملل، اشغال عراق و کشتار در این کشور را رقم زد. جنگ افروزی که میلیون‌ها آواره و صدها هزار بیمار سرطانی و کودک ناقص الخلقه به دلیل استفاده این کشورها از تسلیحات آغشته به اورانیوم برجای گذاشت و عاملان نه تنها مجازات نشدند بلکه بلر از ملکه انگلیس نشان شوالیه گرفت.
نکته مهم آنکه افشای حقیقت دروغین بودن ادعای آمریکا مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، بار دیگر ماهیت حقیقی ادعاها و هوچی‌گری‌های آمریکا و شرکای غربی‌اش در باب فعالیت‌های هسته‌ای ایران را آشکار و تهی بودن آن را آشکارتر می‌سازد. به اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران بیشتری بازرسی‌ها و همکاری‌ها با آژانس را داشته است حال آنکه آمریکایی‌ها در چارچوب فشار بر ایران و پیگیری اهداف جاه طلبانه و زیاده خواهانه خویش، از پذیرش ماهیت تماما صلح امیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران خودداری و همچنان به دو دهه دروغ پردازی ادامه می‌دهند و حتی به اعمال تحریم‌ها علیه ایران پرداخته‌اند. تحریم‌هایی که به اذعان خانم دوهان نماینده ویژه سازمان ملل در امور قهری یک جانبه، مغایر با تمام قوانین بین‌المللی و بشر دوستانه و جنایت علیه بشریت بوده و عاملان و آمران باید بازخواست و تمامی تحریم‌ها لغو گردند.
رویکردهای دروغ پردازانه‌ای که این روزها همزمان با سالگرد جنگ اوکراین دوباره تکرار شده چنانکه  جان کربی   هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که در پاسخ به حمایت مداوم ایران از جنگ بی رحمانه روسیه، در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در صورت فروش موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، آماده‌ایم بیشتر از این پیش برویم.وی مدعی شده است که ایران بلاعوض به روسیه کمک نمی کند. روسیه در ازای کمک‌های ایران، همکاری دفاعی بی‌سابقه‌ای را به تهران ارائه کرده است. بنابراین در مجموع ایران به دنبال میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از روسیه است. در تکمیل این ادعا رویترز روز چهارشنبه به نقل از شش منبع گزارش داده بود که ایران شمار بزرگی موشک‌های قدرتمند بالستیک زمین به زمین را به روسیه فرستاده است. همچنین وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، چهار تبعه خارجی را در ارتباط با یک کشتی که ادعا شده حامل تسلیحات ساخت ایران بوده ، بازداشت و تحت پیگرد قرار داده است.
این دروغ‌پردازی‌ها برگرفته از وضعیت بحرانی سران آمریکا از جمله بایدن است که برای فرار از باتلاق شکست انتخاباتی به هر ریسمان پوسیده‌ای چنگ می‌زند حال آنکه روند تحولات تا به امروز از بحرانی‌تر شدن وضعیت او در این باتلاق حکایت دارد.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcj8oevvuqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی