جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : 128406

هپاتیت ب چیست ؟

هپاتیت ب نوعی عفونت ویروسی است که باعث عفونت و التهاب کبد می ‌شود.
هپاتیت ب چیست ؟
هپاتیت ب نوعی عفونت ویروسی است که باعث عفونت و التهاب کبد می ‌شود. هپاتیت ب دو نوع حاد و مزمن دارد . نوع حاد معمولا خودبه‌خود درمان می ‌شود ، اما نوع مزمن می‌ تواند به سیروز و حتی سرطان کبد تبدیل شود. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن هپاتیت ب است . در این متن قصد داریم به بررسی هپاتیت ب بپردازیم ، در ادامه با ما همراه باشید .
با استفاده از خدمات آزمایش در منزل و انجام چکاپ های مختلف در آرامش خانه خودتان از سلامت بدن خود آگاه شوید .

هپاتیت ب چیست ؟ 

هپاتیت ب یک بیماری عفونی است که کبد را درگیر می کند. این بیماری توسط ویروس هپاتیت ب (اچ بی وی) ایجاد می شود. اچ بی وی ویروسی است که از طریق تماس با خون یا سایر مایعات بدن آلوده منتقل می شود . 
برای بهبود اگر نیاز ویزیت متخصص داخلی در منزل داشتید تماس بگیرید.
  این عامل عفونی می تواند از طریق رابطه جنسی گسترش یابد. با دریافت واکسن هپاتیت ب و استفاده از کاندوم می توانید از خود در برابر ابتلا به این ویروس محافظت کنید .
تماس بگیرید : درمان زخم درمحیط منزل ( درمان زخم بستر در منزل )

علت ابتلا به هپاتیت ب چیست ؟

هپاتیت ب توسط ویروس ایجاد می ‌شود. این ویروس از طریق خون ، مایع منی یا سایر مایعات بدن از فردی به فرد دیگر منتقل می ‌شود ، اما با عطسه یا سرفه نمی ‌تواند دیگران را بیمار کند. بعضی از راه‌ های انتقال هپاتیت ب عبارتند از :
داشتن رابطه جنسی با فردی که ویروس اچ بی وی دارد بدون استفاده از کاندوم یا سایر روش‌ های محفاظتی .
استفاده مشترک از مسواک ، تیغ یا ناخن ‌گیری که به خون آلوده شده است
خالکوبی یا پیرسینگ بدن با تجهیزاتی که استریل نشده‌ اند .
تزریق مواد مخدر با استفاده از سوزن ، سرنگ یا سایر تجهیزات مشترک
انتقال ویروس از مادر آلوده به نوزاد در زمان زایمان .
ویروس ممکن است در بزاق یافت شود ، اما از طریق بوسیدن ، عطسه کردن ، سرفه کردن یا استفاده از ظروف مشترک منتقل نمی ‌شود .

   هپاتیت ب چه علائم و نشانه هایی دارد ؟ 

علائم هپاتیت ب حاد از خفیف تا شدید متغیر است. این علائم معمولا حدود یک تا چهار ماه پس از آلوده شدن ظاهر می ‌شوند. با این حال ، گاهی اوقات می ‌توانید آن‌ها را 2 هفته پس از آلوده شدن مشاهده کنید. بعضی از افراد ، معمولا کودکان خردسالان ممکن است علائمی نداشته باشند . علائم نشان دهنده هپاتیت ب شامل موارد زیر است :
تب
درد شکم
درد مفاصل
ضعف و خستگی
ادرار تیره رنگ
از دست دادن اشتها
حالت تهوع و استفراغ
زرد شدن پوست و سفیدی چشم که به آن یرقان می‌ گویند .

هپاتیت ب چگونه درمان می شود ؟

درمان هپاتیت ب به نوع بیماری بستگی دارد. هپاتیت ب حاد معمولاً به خودی خود برطرف می شود و نیازی به درمان ندارد. با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است نیاز به درمان دارویی برای کاهش التهاب کبد باشد .
هپاتیت ب مزمن یک بیماری پیشرونده است که می تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود. درمان هپاتیت ب مزمن معمولاً شامل استفاده از داروهای ضد ویروسی است. داروهای ضد ویروسی به کاهش بار ویروسی و کاهش خطر پیشرفت بیماری کمک می کنند .
درمان هپاتیت ب مزمن معمولاً طولانی مدت است و ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد. با این حال ، درمان می تواند به کاهش خطر پیشرفت بیماری و بهبود کیفیت زندگی کمک کند .
در کنار درمان دارویی ، افراد مبتلا به هپاتیت ب مزمن باید از یک رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم و اجتناب از مصرف الکل پیروی کنند . این اقدامات می تواند به کاهش التهاب کبد و بهبود سلامت کلی کمک کند .
https://siasatrooz.ir/vdciuvazqt1ar52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی