حضور گسترده کودکان و نوجوانان در راهپیمایی جشن 45 سالگی انقلاب
روز گذشته بار دیگر ایرانیان نشان دادند که همچنان پای انقلاب و اعتقاداتشان ایستاده‌اند و هر اتفاقی بیفتد از این مسیر بیرون نمی‌آیند.
در این میان حضور کودکان و نوجوانان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری آنها هر بیننده‌ای را به خود جلب می کرد. برگزاری سرودهای انقلابی در مسیر راهپیمایی از سوی گروه‌های سرود دختر و پسر از پرمخاطب ترین این برنامه‌‌ها بود. یکی از غرفه هایی که در این زمینه فعالیت می کرد شهرداری منطقه 17 تهران بود. مسعود عسگری مسئول اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ که با برپایی چندین غرفه فرهنگی – هنری از راهپیمایان استقبال می کرد در به خبرنگار ما گفت: ما هم مثل بقیه عزیزان سعی کردیم همانند سالهای گذشته قدم در این مسیر برداریم و با ایفای نقشی کوچک در کنار مردم سهمی در حمایت از کشور و انقلاب اسلامی داشته باشیم. وی با تاکید بر ایستادگی در خط رهبری افزود: پیام ما هر ساله همین بوده و هست؛ ما پای این انقلاب هستیم  ، پای رهبرمان هستیم و انشالله در رکاب این انقلاب و امام زمان (عج) شهید می‌شویم.
فاطمه آقا محمدی ، مدیر سرای محله ابوذر غربی منطقه ۱۷ نیز که با گروهی از کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راهپیمایی حضور داشت، در این رابطه گفت: امسال معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ تهران با حدود ۱۳ تا ۱۴ غرفه فعال همراه با تمام مدیران ستادی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و ما نیز غرفه کانون فرهنگی و تبلیغی محض یار را تشکیل دادیم. وی افزود: اعضای کانون فرهنگی و تبلیغی محض یار کلاً کودکان و نوجوانان و زمینه فعالیت شان مهدویت ایثار و شهادت است. ما در همین رابطه دو غرفه با شعار« حریفت منم» تشکیل دادیم و حول و حوش آن برای کودکان و نوجوانان چند کار فرهنگی و هنری طراحی کردیم که مورد استقبال کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی نیز قرار گرفت .
آقا محمدی در رابطه با این فعالیتها بیان کرد: یکی از کارهای ما تهیه کاربرگ‌های مختلف بود از جمله اینکه کودکان و نوجوانان با موشکی که روی آن جمله« حریفت منم» نوشته شده بود به پرچم اسرائیل حمله و آنرا تخریب می کردند. در یک غرفه دیگر نیز بنری طراحی شده که نیمی از آن بنر پرچم فلسطین و نیم دیگر آن پرچم اسرائیل بود و بچه‌ها با کاغذهای رنگی پرچم فلسطین را تکمیل کرده و روی پرچم اسرائیل را کامل می‌پوشاندند.
وی با بیان اینکه بیشتر اعضای ما بچه‌های دهه ۹۰ و اواخر دهه  ۸۰ هستند اظهار داشت: البته ما یک گروه سرود نیز به نام محض یار هم داریم که تمام اعضای آن گروه سنی دهه نودی و بچه های  ۴  تا ۱۰ ساله هستند.
مدیر سرای محله ابوذر غربی منطقه ۱۷ در رابطه با اهدافشان نیز تصریح کرد : هدف ما از تمام این کارها آموزش استکبار ستیزی و میهن دوستی به کودکان و نوجوانان است چون اساسا این اجتماع عظیم ۲۲ بهمن 45 سال است که به دلیل استکبار ستیزی و حمایت از ولی فقیه و میهن دوستی برگزار می‌شود. مردم نیز 45 سال است که با همین روحیه در این مسیر و به عشق رهبر و میهنشان پابرجا هستند . من از همه فعالان فرهنگی واقعا تقاضا می‌کنم که در زمینه کودک و نوجوانان کار کنند و این گروه را جدی بگیرند چون سن کودکی سن آموزش است و آنها باید از همین سن برای آینده آمده شوند و استکبار ستیزی را بیاموزند.
یکی دیگر از اقدامات این غرفه تهیه طومار پارچه ای 100 متری بود که شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن امسال روی آن برای رهبری، ایران، انقلاب ، 22بهمن و ... شعار نویسی می کردند.
 
میترا یزدچی
https://siasatrooz.ir/vdcgn79quak9x34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی