سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : 127471

آزادی به سبک انگلیسی

طوفان الاقصی در چارچوب دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که میان تحولات جنگ نکته قابل توجه رفتار انگلیسی‌هاست. آنانی که یکصد سال پیش با کشتار و آواره سازی فلسطینی‌ها، زمینه ساز شکل گیری رژیم صهیونیستی شدند در هفته‌های اخیر نیز مواضعی قابل تامل داشته اند.
سران این کشور در حالی ادعای آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهند که رفتارشان در قبال غزه حقیقتی ورای این ادعا را آشکار می‌سازد. دولت انگلیس منشی خصوصی پارلمان در وزارت علوم این کشور که خواهان آتش‌بس در غزه بود را اخراج کرد.پل بریستو منشی خصوصی پارلمان در وزارت علوم، نوآوری و فناوری پس از درخواست اعلام آتش‌بس در غزه برکنار شد. همچنین سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس در اظهاراتی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد.هفته پیش نیز رابرت جنریک معاون وی خطاب به حامیان گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داد که روادید آن‌ها ابطال و از این کشور اخراج خواهند شد.
سوناک نخست وزیر صهیونیست‌ها و وزیر خارجه وی نیز در حالی به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند که رسما بر حمایت از رژیم صهیونیستی و محکوم سازی مردم غزه تاکید کردند. این روند تا آنجا پیش رفته که انگلیس سخنان گوترش دبیر کل سازمان ملل که جنگ غزه را نتیجه اشغالگری نفس گیر صهیونیست‌ها نامیده بود محکوم کرد. لندن رسما با کلید واژه مقابله با یهود ستیزی به سرکوب تظاهرات ضد صهیونیستی می‌پردازد.  قابل توجه آنکه انگلیس در حالی مقاومت مردم غزه را تروریسم و جنایات صهیونیست‌ها را مشروع می داند که مردم انگلیس با برپایی تظاهرات چند صد هزار نفری حمایت خود را از غزه اعلام داشته‌اند که خود سندی بر بی توجهی سران لندن بر مطالبات مردمی می‌باشد.  مجموع این تحولات نشانگر آن است که انگلیس نه تنها اعتقادی به ازادی بیان و حقوق بشر ندارد بلکه خود محور تروریسم پروری و جنایت علیه بشریت است و در کنار رژیم صهیونیستی باید مورد بازخواست و مجازات قرار گیرد.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcjaaevvuqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی