دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : 128022

آنچه لندن ادعا می‌کند

طی هفته‌های اخیر بار دیگر انگلیسی‌ها ادعای انتقال پناه‌جویان به رواندا را مطرح کرده و مدعی شده اند که ضمانت‌های لازم را در این زمینه از رواندا دریافت کرده‌اند.
اقدام دولتمردان انگلیس برگرفته از اهداف شخصی نخست وزیر سوناک و حزب محافظه‌کار می‌باشد. رفتارها و سیاست‌های افراط گرایانه دولتمردان اروپایی با پشتوانه رسانه‌ای موجب شدت گرفتن افراط‌گرایی در این کشورها شده که پیروزی جریان‌های افراط گرا نظیر آنچه در هلند روی داد نمودی از این وضعیت است. حزب محافظه کار حاکم بر انگلیس نیز و در کنار سوناک برای ماندن در قدرت به تشدید افراط گرایی روی آورده‌اند که بخشی از آن را نیز اقدامات علیه پناه‌جویان تشکیل می‌دهد. پناه‌جویانی که به دلیل سیاست‌های افراطی و تبعیض آمیز کشورهای اروپایی همچون انگلیس اجبارا از طریق کانال مانش و مجاری غیر قانونی وارد این کشورها می‌شوند اکنون قربانی جاه طلبی‌ها  و قدرت طلبی احزاب و سیاستمداران شده‌اند. یکی از شعارهای سوناک و حزب محافظه کار را مقابله با پناه‌جویان تشکیل می‌داد که اقدامات اخیر سوناک در دور زدن رای دادگاه  و امضای قرارداد غیر قانونی با رواندا نتیجه این رویکرد است. تقلای سوناک برای اجرای این رفتار ضد انسانی به عنوان ابزاری جهت ماندن در قدرت زمانی آشکارتر می‌شود که در گزارش معنا دارد که می‌تواند گوش به زنگ کردن سوناک باشد، دیلی‌میل آورده است، چند تن از نمایندگان محافظه‌کار معتقدند بازگشت نخست‌وزیر سابق تنها راه نجات این حزب از حذف انتخاباتی است.
در همین حال اقدامات سوناک را در قالب تحرکات کلان اتحادیه اروپا علیه پناه‌جویان و نقض تعهدات بین‌المللی آنها ارزیابی کرد. اروپا که در کنار آمریکا عامل اصلی آوارگی و پناهندگی میلیون‌ها نفر است حاضر به اجرای تعهدات خود در قبال آنها نیست و با ترویج افراط گرایی علیه پناه‌جویان و نیز وضع قوانین سخت گیرانه و غیر انسانی به دنبال اخراج و گرفتار نگاه‌داشتن آنها در اردوگاه‌هایی همچون یونان است که سازمان‌های حقوق بشری ان را جنایت علیه بشریت عنوان کرده‌اند. نکته قابل توجه آنکه سران انگلیس در حالی ادعای تضمین امنیت در رواندا را مطرح کرده‌اند که اخیرا در شناور بی بی استکهلم یا همان شناور نگهداری پناه‌جویان در انگلیس یک نفر اقدام جان خویش را از دست داده است. اکنون این سوال مطرح است که نگلیس چگونه ادعای توان برقراری امنیت برای پناه‌جویان در رواندا را مطرح می‌کند حال آنکه در یک شناور توان حفظ جفظ جان پناه‌جویان را ندارد؟
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcci4qsi2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی