يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : 128265

این پول های علف خرس؟!

در خبرها آمده است که باشگاه سپاهان فولاد مبارکه، برای جذب یک دروازه بان رقمی معادل 160 میلیارد تومان پرداخته است! بعدا این عدد تصحیح شد و گفتند با پولی که سپاهان برای رضایت‌نامه‌اش به باشگاه پرتغالی پرداخته‌، رقمی بسیار سنگین شده که بیش از 100 میلیارد تومان است. دست آخر که اعتراض ها بالا گرفت و بازار شایعات راجع به این قرارداد داغ شد، منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان، در گفت‌وگویی تلویزیونی بطور رسمی قرارداد نیازمند را فاش کرد و رقم را حتی بالاتر عنوان کرد. او در این ‌باره گفت:« نیازمند در سال اول ۴۰ و در سال دوم ۵۰ میلیارد تومان با ما قرارداد دارد و اینکه گفته می‌شود ۱۶۰ میلیارد از سپاهان خواهد گرفت، کذب محض است و صحت ندارد. با احتساب مبلغی که برای رضایت‌نامه او خرج کرده‌ایم، نیازمند برای سپاهان ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته است!
اینکه با این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی کشور که بخش کثیری از مردم زیر خط فقر قرار دارند و بخش دیگری در تامین معاش روزانه‌شان ویلان و سرگردان هستند چنین ارقامی برای خرید یک فوتبالیست از سوی شرکت فولاد مبارکه پرداخت می‌شود امری غیرقابل توجیه است!
ممکن است پیام نیازمند، یک فوتبالیست ارزشمند هم باشد ولی پرداخت چنین هزینه گزاف برای دروازه بانی که هنوز به اندازه انگشتان دو دست، بازی ملی ندارد و فقط دو بازی رسمی و پنج بازی تدارکاتی، در کارنامه ملی‌اش دارد چگونه توجیه‌پذیر می‌شود؟
افکار عمومی تحت فشار اقتصادی می پرسند اگر چنین رقمی سوپرنجومی برای یک بازیکن با این کارنامه ملی عادی پرداخت می شود پس آنهایی که از لحاظ کارنامه اعتبار بیشتری دارند، چه عدد و رقمی باید دریافت می‌کنند؟
اینجاست که باید ببینیم آیا اراده و همتی در نهادهای نظارتی وجود دارد که به روند انعقاد چنین قراردادهایی ورود کند؟ آیا نباید مدیرعامل باشگاه سپاهان و از آن بالاتر مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بازخواست شوند که از کدام محل و منبع مالی، بودجه چنین قراردادهایی تامین شده است؟
فدراسیون فوتبال، شرکت فولاد مبارکه باید پاسخ دهند چنین پرداخت‌ها در شرایط کنونی کشور چه توجیهی دارد؟ تاکی باید شاهد سکوت در برابر مدیران خاطی و امضا کننده چنین قراردادهایی باشیم؟ باز هم تاکید می‌کنیم آیا می‌توان امیدواربود که در آینده نزدیک شاهد یک اراده انقلابی برای تعیین تکلیف این روند در فوتبال باشیم؟!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcb0wb8srhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی