دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : 128978
رژیم صهیونیستی و آمریکا به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با موشک و گرسنگی ادامه می‌دهند

رمضان بدون آب و غذا در ویرانه‌های غزه

رمضان بدون آب و غذا در ویرانه‌های غزه
ساکنان غزه از ماه رمضان در خرابه‌های مساجد این منطقه و زیر حملات رژیم صهیونیستی استقبال کردند در حالی که وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که ۲ هزار تن از کادر درمان بدون سحری و افطار ماه رمضان را آغاز خواهند کرد.
اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت: تیم‌های پزشکی شبانه‌روز در شمال غزه کار می‌کنند و چیزی برای تغذیه پیدا نمی‌کنند. تیم‌های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده‌های غذایی جسم خود را از دست دادند.او ادامه داد که بیش از ۲۰۰۰ پرسنل بهداشتی در شمال غزه ماه مبارک رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند و از نهاد‌های بین‌المللی و امدادی خواست تا غذا‌های آماده را فراهم کنند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند.ماه رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که جنگ اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر در بحبوحه تلاش‌های کشورهای عربی و بین المللی برای برقراری آتش بس در اسرع وقت ادامه دارد. در نتیجه جنگ و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه، به ویژه مناطق شمالی آن، به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند و حدودا دو میلیون فلسطینی از نواری که ۱۷ سال است در محاصره این رژیم است، آواره شده‌اند.در همین حال با به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای اعلام آتش‌بس در غزه پیش از ماه مبارک، جنبش حماس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس نیست و در راه آن سنگ‌اندازی می‌کند.ساکنان غزه از ماه رمضان در خرابه‌های مساجد این منطقه و زیر حملات رژیم صهیونیستی استقبال کردند.
با توجه به ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و هدف قرار دادن و تخریب مساجد، تعداد محدودی از فلسطینیان در نوار غزه اولین نماز تراویح ماه مبارک رمضان را به جای آوردند.در این میان در ادعایی بشر دوستانه رئیس جمهور آمریکا در پیامش که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان منتشر کرد تلاش کرد برای مردم فلسطین اشک تمساح بریزد.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان منتشرکرد مدعی شد تصدیق می‌کند که مقطع زمانی کنونی «دردی عظیم» برای بسیاری از مسلمانان آمریکا به وجود آورده و متعهد به رهبری کردن تلاش‌های بین‌المللی در راستای تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.بایدن در ادامه این بیانیه همچنین تصدیق کرد حدود دو میلیون فلسطینی بر اساس برآوردها آواره شده و نیازمند غذا، آب، دارو وسرپناه هستند.
خبر دیگر آنکه شبکه الجزیره در اقدامی نمادین با هدف اعتراض علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اسامی بیش از ۳۱ هزار شهید فلسطینی را در استودیوی خبری خود به نمایش گذاشت.وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و مجروحان به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن زن و کودک هستند. رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر مجروح شدند. همچنین شمار شهدای ناشی از سو تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است. دستکم ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در نوار غزه در شمار مفقودان و زیر آوار ماندگان قرار دارند که به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ، نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.
در ادعایی نخ نما شده فون درلاین در گفت‌وگو با یک شبکه آلمانی گفت: اسرائیل باید برای کاستن از آوارگی بیش از حد مردم در نوار غزه کار بیشتری انجام دهد. جالب توجه آنکه صدها تن در هالیوود دست به راهپیمایی زده و خواستار آتش بس سریع در غزه شدند.
ارتش صهیونیستی اعلام کرد که تدارکات نظامی سنگینی را برای اعزام به کرانه باختری طی ماه رمضان در نظر دارد.یک منبع ارشد وابسته به مقاومت فلسطین با بیان اینکه هر مذاکره‌ای که منجر به پایان دائمی جنگ نشود، به نفع دشمن است و ما آن را قبول نمی‌کنیم تاکید کرد مقاومت در سطح میدانی وضعیت بسیار مناسب و پایداری دارد و ابتکار عمل را کامل در دست گرفته است.جنبش جهاداسلامی هرگونه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه رمضان را بازی با دم شیر دانسته و تاکید کرد که مقاومت در اوج بوده و به عملیات‌های خود در میادین مختلف به ویژه غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد. از سوی دیگر رئیس جمهور آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی را مسئول عدم اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری «لاهه » درباره نسل کشی در نوار غزه دانست.رسانه‌های عبری زبان به منزوی‌تر شدن رژیم صهیونیستی در جهان و گسترش اختلافات میان تل آویو و واشنگتن اشاره کردند.تظاهرکنندگان از مقامات کشورشان خواستند سفیر آمریکا را در اعتراض به حمایت از رژیم اشغالگر، از تونس اخراج کنند. با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، تعدادی از شهرهای مراکش شاهد برگزاری تظاهرات زنان در حمایت از زنان فلسطینی به‌ویژه در نوار غزه بود.همچنین حزب الله لبنان چند پایگاه صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
https://siasatrooz.ir/vdccm4qs42bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی